قبل از صرف زمان و پول خود برای بهینه سازی سایت، در این مورد تصمیم بگیرید که آیا حضور شما در موتورهای جستجو ضروری است؟ جواب این سوال در پاسخگویی به سوال دیگری نهفته است:

قبل از صرف زمان و پول خود برای بهینه سازی سایت، در این مورد تصمیم بگیرید که آیا حضور شما در موتورهای جستجو ضروری است؟ جواب این سوال در پاسخگویی به سوال دیگری نهفته است: "مشتریان عموماً از چه طریقی به دنبال محصولات و خدمات شما می‌گردند؟" به عبارت دیگر آیا مشتریان برای یافتن محصولات شما به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند؟ 

اگر تجارت شما مشتریان محلی و یا منطقه ای دارد، کسب رتبه‌های بالای موتورهای جستجو تاثیری در موفقیت شما نخواهد داشت. 

برای مثال اگر شما مدیر یک رستوران هستید، یک آگهی در روزنامه محلی برای شما سودمند تر خواهد بود. اگر مایل هستید که در دنیای اینترنت حضور داشته باشید، بهتر است در گروههای معتبر رستورانهای دنیا یا راهنمای اماکن شهر خود عضو شوید. به این ترتیب نتیجه مطلوب تری بدست خواهید آورد. 

اکثر تجارت‌های کوچک در یک محدوده خاص مانند یک شهر یا یک منطقه کوچک فعالیت دارند. سایت‌های این گونه تجارت‌ها نیز محدود به 5 یا 6 صفحه بروشور مانند می‌باشد که حاوی اطلاعات مربوطه می‌باشد. هدف از داشتن سایت برای این تجار این است که آدرس آن را در کارت‌های تجاری خود ذکر کنند تا مشتریان آنها در صورت تمایل به اطلاعات وسیع تری در مورد آنها دسترسی پیدا کنند. 

این سایت‌ها قصد فروش یا جذب مشتری از شهرهای دیگر را ندارند و عموماً با ملاقات با موسسات تجاری، ارتباط با اتاقهای بازرگانی و تبلیغات محلی سر و کار دارند و مسلماً موتورهای جستجو منفعتی به آنها نخواهند رساند. 

اما اگر تجارت کوچک شما فعالیت صادراتی دارد یا با تجارت‌های جهانی مرتبط است، کسب یک رتبه خوب در موتور جستجو موفقیت بزرگی برای آن محسوب می‌شود. زیرا اولین مکانی که یک بیگانه برای یافتن تاجران شهرها و مناطق دیگر به آن مراجعه می‌کند، موتورهای جستجو هستند. در این شرایط صرف زمان و هزینه برای بهینه سازی سایت عاقلانه است. 

همچنین قرار گرفتن در موتورهای جستجو برای شرکتهایی که خدمات اینترنتی ارائه می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد. سرویس‌هایی از قبیل: طراحی سایت، میزبانی وب، تجارت از طریق پست الکترونیکی و بهینه سازی سایت‌ها. زیرا این سرویس‌ها دائماً بین سرویس دهندگان و مشتریان که در نقاط مختلف دنیا قرار دارند، در جریان است و تنها راه ایجاد ارتباط بین این افراد صفحات وب و نامه‌های الکترونیکی می‌باشد. 

کسب رتبه مناسب در موتورهای جستجو برای شرکت‌هایی که از طریق سایت آنها فروش انجام می‌گیرد نیز با اهمیت است. امروزه کارت‌های اعتباری امکان فروش انواع محصولات را به مشتریان مختلف فراهم آورده است.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در واقع بهترین و موثرترین روش برای سایت‌هایی است که دارای مخاطبین گسترده و عمومی هستند. 

شما به عنوان یک تاجر باید با توجه به نوع تجارت خود به بهترین راههای جذب مشتری فکر کنید. این مطلب صحیح است که بهینه سازی سایت و حضور در نتایج موتورهای جستجو جزء مدرن ترین و فراگیرترین راهکارها برای موفقیت سایت می‌باشد اما صرف اینکه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند نشان دهنده آن نیست که این روش برای تجارت شما نیز مفید خواهد بود.

 
گردآروی: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: emarketingway.ir
 
 
 مطالب پیشنهادی:
ده شغل برتر دنیا و ملاك انتخاب آن به نقل از مجله MONEY
5 استراتژی بازاریابی برای صاحبان تجارت‌های خرد
چهل ویژگی یک حسابرس اثر بخش
"بررسی برخی ابعاد سهام عدالت"
26 نكته براى ثروتمند شدن؟؟
چگونه با بكار بردن «عبارت‌هاى قدرتمند» فروش بيشترى داشته باشيم؟