رابطه‌ ام با همکارانم شکرآب شده، چه کنم؟
در یک اداره دولتی هستم و بعد از چند برخورد اشتباه من با آن‌ها که البته عذرخواهی هم کردم، رابطه‌شان با من شکرآب شده است. نمی‌توانم غرورم را بشکنم و دوباره عذرخواهی کنم یا از آن‌ها بپرسم که چرا دوباره با من صمیمی نمی‌شوید. چه کنم؟ 37 ساله‌ام و مرد

در محیط کار دچار تنش با چند نفر از همکارانم شده‌ ام

افراد شاغل برای داشتن آرامش و بهبود در روابط کاری به داشتن دوست و هم‌صحبت در محیط کار نیاز دارند. اساس روابط هم بر محبت و مهرورزی است. وقتی روابط انسان‌ها با یکدیگر بر اساس الفت و محبت باشد، بسیاری از گرفتاری‌ها زایل می‌شود و هرچه این دوستی و محبت زیادتر باشد، باعث اتحاد و رفع دوگانگی و اختلاف می‌شود. ممکن است در زندگی روزمره برای انسان‌ها اختلاف نظر پیش بیاید که باعث قهر و جدایی از یکدیگر شود ولی نباید این قهرها، مدت زمان زیادی ادامه یابد چراکه نتیجه آن کینه و عداوت خواهد شد. با این حال، چند توصیه به شما برای حل این مشکل در محیط کارتان دارم.

بیشتر بدانید : همکار زیرآب زن را اینگونه ادب کنید

مشکل را ریشه‌ یابی کنید

درباره اقدام برای آشتی و پایان دادن به وضعیت شکرآب‌تان با همکاران، اولین قدم ریشه‌یابی مشکلات است. به طور کلی، اگر بخواهیم ناراحتی‌ها به طور اساسی حل شوند و مجدد تکرار نشوند باید ریشه و عامل اصلی بروز آن‌ها را پیدا کرد. در قدم بعدی پس از این‌که ریشه اختلاف را یافتیم، باید به دنبال راهکارهای حل اختلاف باشیم که این راهکارها بر اساس عمق و گستردگی ناراحتی‌ها متفاوت است. با این حال، سه اقدام برای برقراری رابطه مجدد با همکاران‌تان می‌توانید، انجام دهید که در ادامه مطرح خواهم کرد.

مستقیم اقدام کنید

طبق این روش، شما باید به طور مستقیم پیش همکاران‌تان بروید و بابت مسائل پیش آمده عذرخواهی کنید. غرورتان را کنار بگذارید، ارتباط مستقیم برقرار کنید و بگویید که ‌آن‌ها را دوست دارید و نمی‌خواهید بین شما ناراحتی وجود داشته باشد. مدام به خودتان نگویید که نمی‌توانم غرورم را بشکنم. تکرار همین جمله، کار را برای شما سخت‌تر خواهد کرد.

از تماس یا شبکه‌ های اجتماعی کمک بگیرید

در صورتی که به هر دلیلی مثل خجالت کشیدن یا ابهام در نوع واکنش همکاران نسبت به این اقدام نگرانید می‌توانید از تلفن استفاده کنید و در خارج از ساعت اداری حرف‌هایتان را از این طریق به آن‌ها منتقل سازید. تماس یا کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی، بستر مناسبی برای مطرح کردن این مشکل به نظر می‌آیند.

یک شخص را واسطه کنید

یکی دیگر از راه‌های اقدام برای حل سوء تفاهم‌ها، استفاده و کمک گرفتن از یک واسطه است. در اولین فرصت، یکی از دوستان مشترک‌تان را واسطه قرار دهید تا حرف‌های شما، علاقه به برقراری ارتباط دوستانه و ... را به همکاران‌تان منتقل کند.

اقدام به آشتی را تحقیر خود ندانید

نکته آخر هم این‌که، بعضی افراد اقدام به آشتی را مساوی با تحقیر شدن خود می‌دانند که باید گفت بر خلاف این تصور، اقدام به این کار هم نشان دهنده عظمت روحی انسان است و هم در نگاه دیگران، فرد مورد تأیید و تحسین قرار می‌گیرد. البته ممکن است در موارد بسیار معدودی هرچه اصرار به دوستی شود، از طرف دیگری انکار شود که در این صورت باید گفت حفظ عزت مومن لازم است و نباید تا این حد پیش رفت و بهتر است بگذارید زمان بگذرد تا شرایط بهتر شود و تغییر کند.



بیشتر بدانید : با همکار زیرآب زن چه کنم؟ چطور با او برخورد کنم؟

بیشتر بدانید : همکار قلدرتان را ادب کنید!!

بیشتر بدانید : در برخورد با همکارتان مراقب این اشتباهات باشید

بیشتر بدانید : 15 رفتاری که همکارتان را از شما بیزار می کند!!

بیشتر بدانید : 11 ویژگی یک همکار نفرت انگیز که بهتر است بدانید!!


گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com