آغاز ثبت‌نام اولین دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از شنبه
معاون آموزشی وزارت بهداشت، از آغاز ثبت‌نام در اولین دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از دوم دی ماه سال جاری خبر داد.

دکتر محمد علی محققی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبت‌نام و ارسال مدارک در دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از دوم تا 10 دی ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره 15 نفر است.


وی با بیان اینکه اولین دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: البته فرایند ثبت‌نام پذیرش دانشجو در این دوره توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی خواهد بود.


وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام در دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی، گفت: دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته فیزیوتراپی یکی از این شرایط است، البته دانشجویان ترم آخر می‌توانند گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا 30 بهمن ماه را ارائه کنند.


محققی عدم اشتغال به تحصیل در کلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور از دیگر شرایط ثبت‌نام در این دوره را عنوان کرد و افزود: دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نیستند.


وی با بیان اینکه حداقل و حداکثر مدت تحصیل در مقطع دکترای حرفه‌ای (DPT) مطابق با آیین‌نامه‌های آموزشی مربوطه است، اظهارکرد:

آزمون شامل دو مرحله کتبی با 70 درصد نمره و مصاحبه با 30 درصد نمره است.


معاون آموزشی وزات بهداشت با تاکید بر اینکه آزمون کتبی به صورت تستی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حد نصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه مربوطه) کسب کرده باشند به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مرحله دوم) دعوت می‌شوند.


وی افزود: پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال مدارک و بلافاصله پس از فشار دادن دکمه ثبت توسط داوطلب برای وی کد رهگیری صادر می‌شود و برای افرادی که کد رهگیری دارند کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد و داوطلبان باید پس از صدور کد رهگیری آن را به همراه نسخه چاپ شده از فرم ثبت‌نامشان برای مراحل بعدی آزمون نزد خود محفوظ نگه دارند.


محققی از برگزاری اولین دوره آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در روز پنجشنبه 28 دی ماه خبر داد و افزود: کارت ورود به جلسه در طی روزهای 26 تا 27 دی ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی توزیع می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
لاریجانی ۵ مصوبه دولت را غیرقانونی اعلام کرد
ادامه ثبت‌نام مسکن ویژه
راز قتل مرد تنها در پلیس راه فاش شد
سایه تحرکات نظامی بر احتمال شکست در مذاکرات
سخنگوی شورای نگهبان:آغوش نظام برای بازگشت کسانی که تخلف کرده​اند، باز است