آزمون سراسری 93
رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نیازمند تدوین قانونی برای سنجش و پذیرش دانشجو هستیم که در پی آن تحول اساسی در نظام کنکور ایجاد شود.


رضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جلسه کمیته آموزش عالی در خصوص طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت: در این جلسه که مسوولان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، سازمان سنجش، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام‌نور و مرکز پژوهش‌های مجلس در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور داشتند، این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح سنجش و پذیرش دانشجو برای کنکور سال 93 مورد بررسی قرار گرفت، گفت: جمع‌بندی جلسه این بود که نظام پذیرش دانشگاه‌ها با شیوه موجود یعنی کنکور بسیار آسیب‌پذیر است و نیازمند تحول اساسی و بازنگری هستیم.

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه سابقه تحصیلی‌ آموزش و پرورش دارای توانمندی خوبی نیست و نمی‌تواند سامانه اطمینان بخشی برای سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه باشد، افزود: مسوولان حاضر در این جلسه معتقدند بودند که برای سال 93 نیازمند قانونی برای سنجش و پذیرش دانشجو هستیم که ضعف‌های موجود در آن نباشد.

صابری با تاکید بر اینکه نظام کنکور باید از لحاظ ساختاری متحول شود، ابراز داشت: شیوه‌ای که در حال حاضر برای برگزاری کنکور وجود دارد باید دچار تحول اساسی شود و آموزش و پرورش نیز ملزم شود تا سامانه استانداردی را برای سنجش دانش‌آموزان ایجاد کند که نیازمند ارزیابی‌های دیگر نباشیم.

وی در پایان ابزار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری چنین قانونی تهیه شده و در صحن علنی به تصویب برسد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
مجلس‌ اجازه افزایش قیمت‌ بنزین را نمی‌دهد
درخواست دادستان کل کشور از احمدی‌نژاد
سفیری که قصد بازگشت به تهران ندارد
دختر جنجالی مصر دوباره برهنه شد!/ عکس
توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد