رشته محل‌های بدون آزمون کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به نحوه انتخاب رشته برای متقاضیان رشته محل‌های بدون آزمون کنکور از ممنوعیت انتقال از رشته‌محل‌های بدون آزمون به رشته‌محل‌های با آزمون خبر داد.


حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام در کد رشته‌های بدون آزمون کنکور، در خصوص نحوه انتخاب رشته برای رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی گفت: داوطلبان باید پس از انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه یا گروه‌های آزمایشی تا 24 دی‌ ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org‌ مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌های انتخابی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر داوطلب می‌تواند فقط از گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی که در آن ثبت نام کرده است انتخاب رشته کند، اظهار کرد: به همه داوطلبان فقط یک فرم انتخاب رشته اینترنتی که حداکثر 50 کد رشته در آن قابل درج است ارائه می‌شود.

وی افزود: داوطلبان باید در انتخاب رشته بر اساس وضعیت ثبت نام خود اقدام کنند و انتخاب رشته از گروه‌های آزمایشی که در آن ثبت نام نکرده‌اند خودداری کنند چرا که انتخاب رشته از گروه‌های آزمایشی که متقاضی شرکت در آنها نشده‌اند باطل است.

توکلی با تاکید بر اینکه در گزینش نهایی داوطلبان معدل کتبی دیپلم آنان ملاک است، خاطر نشان کرد: داوطلبان باید در زمان ثبت نام معدل کتبی دیپلم خود را به صورت دقیق در تقاضانامه درج کنند.

وی افزود: مسئولیت درج معدل کتبی دیپلم به صورت اشتباه به عهده داوطلب است و چنانچه داوطلبی معدل خود را به اشتباه درج کند پس از اعلام نتایج نهایی این سازمان نسبت به بررسی مجدد وضعیت داوطلبان با معدل واقعی هیچگونه مسئولیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال و تغییر رشته از رشته محلهای بدون آزمون به رشته محلهایی که پذیرش آنها با آزمون سراسری می‌باشد، ممنوع است تصریح کرد: داوطلبان باید دقت و توجه کافی در انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی و اولویت بندی آنها داشته باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در آخرین بخش، مرحله تکمیل فرم انتخاب رشته رسید 16 رقمی انتخاب رشته به داوطلبان داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهدارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
دستجردی: حرف‌های ناگفته زیاد دارم
اینترنت و MMS فردا قطع است
شكایت سازمان بازرسی از رسایی
15 سال زندان برای همکار جریان انحرافی
بعضی‌ها سینه چاک احمدی‌نژاد بودند