توزیع کارت کنکور ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز توزیع کارت کنکور ارشد 92، گفت:‌ آزمون کارشناسی ارشد سال 92 از چهارشنبه 18 بهمن برگزار می‌شود.


حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در 44 شهرستان و 115 حوزه امتحانی گفت: از این تعداد آزمون 188 هزار و 989 داوطلب در شهرستان تهران برگزار می‌شود.

با اشاره به ثبت نام 896 هزار و 44 داوطلب در 133 کد رشته امتحانی متمرکز در شش گروه آموزشی آزمون کارشناسی ارشد، گفت: از این تعداد 458 هزار و 731 داوطلب زن و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک گروه‌های آموزشی، اظهارکرد: در گروه آموزشی علوم انسانی 479 هزار و 736 داوطلب، گروه علوم پایه 66 هزار و 860 داوطلب، فنی و مهندسی 236 هزار و 523 داوطلب، کشاورزی 49 هزار و 262 داوطلب، هنر 61 هزار و 982 داوطلب و دامپزشکی 1681 داوطلب شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان متقاضی شرکت در گروه آموزشی علوم انسانی و کمترین دامپزشکی است، تصریح کرد: همچنین 89 هزار و 933 داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: با توجه به اینکه امتحان هر کد رشته امتحانی به صورت جداگانه برگزار می‌شود، بنابراین داوطلبان باید برای شرکت در آزمون هر کدرشته امتحانی، کارت ورود به جلسه جداگانه‌ای دریافت کنند.

وی با اشاره به صدور کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد برای 985 هزار و 977 داوطلب، گفت: از این تعداد 499 هزار و 65 کارت برای خواهران و 486 هزار و 912 کارت برای برادران صادر شده است.

توکلی با اشاره به دریافت اینترنتی کارت ورود به جلسه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه 17 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اظهار کرد: داوطلبان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه مشخصات شناسنامه‌ای، شماره پرونده، کد رهگیری وارد کنند.

وی افزود: همچنین داوطلبانی که علاقمند به گزینش در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی هستند، می‌توانند با توجه به دستور العمل در زمان توزیع کارت با پرداخت 58 هزار ریال نسبت به اعلام علاقمندی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آزمون هفت کد رشته امتحانی در صبح و 12 کد رشته امتحانی در بعد از ظهر روز چهارشنبه 18 بهمن ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون 66 کد رشته امتحانی در صبح و 5 کد رشته امتحانی در بعد از ظهر روز پنج شنبه 19 بهمن ماه برگزار می‌شود.

توکلی، گفت: همچنین آزمون 12 کد رشته امتحانی در صبح و 31 کدر شته امتحانی در بعد از ظهر روز جمعه 20 بهمن ماه برگزار می‌شود.

کنترل مندرجات کارت شرکت در آزمون و نحوه رفع نقص کارت

درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد لازم است به شرح زیر اقدام شود:

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1،2، 4 ، 5، 6، 11، 12، 13 ، 14 و 16 کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا 21 بهمن منحصراً به سایت اینترنتی سازمان مراجعه و از آن طریق اقدام شود.

درصورتی که داوطلبی نسبت به بندهای 3 ، 7 و 10 ( جنس، معلولیت و زبان خارجی) معترض بود ضروری است از روز دوشنبه 16 بهمن به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائید.

داوطلبانی که قبلاً در هنگام ثبت نام نسبت به انتخاب بند((پیام نور)) و ((موسسات غیر انتفاعی غیر دولتی)) اقدام ننموده‌اند و هم اکنون خواستار اعمال بند پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی باشند. لازم است پس از مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به پرداخت هزینه به مبلغ 58 هزار ریال به صورت الکترونیکی اقدام و سپس بند مربوط را در قسمت ویرایش اعمال کنند.

باجه‌های رفع نقص کارت کنکور در تهران

حوزه خواهران : دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) تهران

نشانی:‌تهران- خیابان انقلاب- دروازه دولت – خیابان شهید مفتح – شماره 43 – دانشگاه خوارزمی

حوزه برادران : دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش

تهران- ضلع شمال غربی میدان فردوسی- کوچه شاهرود- دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
یاسر هاشمی:‌ بهتر است پدرم کاندیدا نشود
قزاقستان میزبان احتمالی مذاکرات هسته‌ای
دولت عیدانه مردم را غیر نقدی پرداخت کند
احتمال تعیین دستمزد انقباضی در سال 92
شورای امنیت، تصمیم‌گیر مذاکره با آمریکاست