صدور مدرک معادل
دوره های آموزش عالی غیر رسمی تنها به منظور افزایش مهارت های شغلی یا ارتقاء دانش تخصصی برگزار می شوند و منجر به صدور مدرك رسمی دانشگاهی یا معادل نمی شوند و به شركت كننده این دوره ها، صرفاً گواهینامه دوره از سوی موسسه برگزار كننده اعطا می شود.


وزارت علوم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطای مدرک را ممنوع و تکلیف دارندگان این مدرک را معلوم کرد.
 
دفتر موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطای مدارك تحصیلی معادل ممنوع اعلام شده و از تاریخ مذكور، هیچ دانشگاه و موسسه آموزش عالی یا دستگاه دولتی حق برگزاری دوره معادل را نداشته و در صورت برگزاری، هیچ گونه مدرك معادل به دانشپذیران اعطا نخواهد شد و بر فرض صدور گواهینامه معادل، مدارك مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست.
 
بر اساس این اطلاعیه، دوره های آموزش عالی غیر رسمی تنها به منظور افزایش مهارت های شغلی یا ارتقاء دانش تخصصی برگزار می شوند و منجر به صدور مدرك رسمی دانشگاهی یا معادل نمی شوند و به شركت كننده این دوره ها، صرفاً گواهینامه دوره از سوی موسسه برگزار كننده اعطا می شود.
 
همچنین استفاده از عناوین دانشجو، نیمسال و واحد در دوره های یاد شده، ممنوع بوده و بجای آن، واژگان دانشپذیر، دوره و ساعت بكار می رود.
 
دارندگان مدارك معادل كه تاریخ پذیرش آنها قبل از این مصوبه باشد صرفاً در صورتی که دوره معادل با مجوز شورای گسترش آموزش عالی برگزار شده و مدارک آنها مورد تایید وزارت علوم باشد، می توانند در آزمون های سراسری سازمان سنجش، شرکت و در صورت قبولی، ادامه تحصیل دهند.
 
این اطلاعیه جهت اطلاع دانشپذیران دوره های معادل صادر شده و عدم رعایت موارد فوق توسط دستگاه های مجری از طریق دفتر حقوقی وزارت علوم و نیز مراجع قضایی پیگیری و برخورد می شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
معرفی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت اخذ رأی اعتماد
اگر دنبال معافیت سربازی هستید این خبر را بخوانید
ثبت‌نام جاماندگان کنکور 92 از امروز
ارتکاب جنایت به دستور مقتول/محاکه مرد جنایتکار به صورت غیر علنی
تصمیم بزرگ ارزی نهایی شد/ لیست کالاهایی که ارزان می‌شوند