سوالات آزمون دکتری 92
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دکتری 92 در روز جمعه 18 اسفند ماه، تعداد و مدت پاسخگویی به سوالات این آزمون را تشریح کرد.


دکتر حسین توکلی با بیان اینکه آزمون نیمه متمرکز دکتری 92 در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه (18 اسفندماه) در 37 شهرستان و 114 حوزه امتحانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان باید در صبح روز جمعه به سوالات آزمون تخصصی و استعداد تحصیلی پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه در صبح روز جمعه به داوطلبان دفترچه سوالات تخصصی (دفترچه شماره 1) و دفترچه استعداد تحصیلی (دفترچه شماره 2) داده می‌شود، اظهار کرد: تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه اختصاصی برای رشته‌های مختلف متفاوت است.

توکلی با بیان اینکه برای آزمون استعداد تحصیلی 40 سوال طراحی شده است، تصریح کرد: داوطلبان باید در مدت زمان 90 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به توزیع دفترچه سوالات زبان در بعدازظهر روز جمعه، گفت: هر یک از داوطلبان باید به 70 سوال زبان در 105 دقیقه پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه برای آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی برای هر پاسخ صحیح، سه نمره مثبت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به منظور خنثی‌ کردن پاسخ‌های حدسی و تصادفی، به هر پاسخ اشتباه، یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

توکلی افزود: بنابراین داوطلبان اگر پاسخ صحیح سوالی را نمی‌دانند، به آن پاسخ ندهند؛ چرا که به سوالات بدون جواب، نمره منفی و مثبت تعلق نمی‌گیرد. همچنین اگر داوطلبی به یک سوال بیش از یک پاسخ داده باشد، پاسخ سوالات غلط محسوب می‌شود و نمره منفی برای آن منظور خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه آزمون زبان نمره منفی ندارد، خاطر نشان کرد: چنانچه داوطلبی پاسخ غلط به سوالات آزمون زبان دهد، برای این سوالات نمره منفی منظور نمی‌شود.

توکلی در خاتمه با بیان اینکه کارنامه داوطلبان آزمون دکتری دهه دوم فروردین منتشر می‌شود، گفت:‌انتخاب رشته داوطلبان 20 تا 24 فروردین انجام خواهد شد و در نهایت پس از طی مرحله مصاحبه آزمون دکتری، نتایج نهایی پذیرفته شدگان نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
اردوغان: بشار اسد شیطان خاموش است!
برق دزد بدشانس‌ را لو داد!
انتخابات نظام پزشکی، سیاسی و ناعادلانه بود
تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان
جزئیات جدید پرونده سلطان پتروشیمی