امتحانات دانشگاه ها
اگر این ترم به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از تعطیلات میان ترم کاسته باشند و دانشگاه ها، کلاس ها را زودتر شروع کرده باشند، به علت برخی مصلحت ها کار مناسبی صورت گرفته است


سرویس سیاسی بی باک: دانشجویانی که برای ترم دوم سال تحصیلی 91-92 بر اساس زمان و تاریخ برگزاری کلاس ها و امتحانات انتخاب واحد کرده بودند، بعد از مشاهده دوباره پرینت انتخاب واحد و یا با اعلام دانشگاه متوجه شده اند که به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سال 92 تاریخ کلاس ها فشرده شده و امتحانات تا قبل از خرداد باید تمام شود.

انتخابات ریاست جمهوری یکی از بزرگترین انتخابات در کشور و دارای اهمیت ویژه ای است و بایستی قشر دانشجو و تحصیل کرده و فرهنگی در این زمان با فراغ بال بیشتری فعالیت های انتخاباتی را بررسی کنند، البته این تنها به کشور ایران محدود نمی شود و در بیشتر کشورها انتخابات زمانی برگزار می شود که فعالیت های آموزشی در اوج کاری خود نباشد، وبرنامه ریزی ها باید طوری تنظیم شود که دانشجویان و دانش آموزان متضرر نشوند.

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با بی باک اظهار داشت: آنچه که در آیین نامه دانشگاه ها برای برگزاری کلاس ها دیده شده 17 جلسه است که 16 جلسه برگزاری کلاس ها و 1 جلسه آن هم برگزاری امتحان است، اگر از ساعت کلاس ها کاسته شود آسیب جدی از نظر علمی به دانشجو وارد می شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس بیان داشت: اگر این ترم به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از تعطیلات میان ترم کاسته باشند و دانشگاه ها، کلاس ها را زودتر شروع کرده باشند، به علت برخی مصلحت ها کار مناسبی صورت گرفته است زیرا خیلی از دانشگاه ها و مدارس درگیر مسئله مهم انتخابت می شود، باید تمام دستگاه ها با هم هماهنگ باشند تا برگزاری انتخابات به نحو مطلوب انجام گیرد.

احمدی لاشکی افزود: اگر کلاس ها درحد مطلوب پیش بینی نشده باشد و یا تعداد کلاس ها را کاهش داده باشند این اشکال دارد، و به دانشجو و علم ضربه می زند، باید قبل از انتخاب واحد قضیه زمان برگزاری انتخابات پیش بینی می شد.

وی در مورد اینکه دانشجو ها به فشردگی کلاس ها اعتراض دارند، گفت: درست است که با این کار تعداد کلاس ها به حد استاندارد می رسد اما دانشجویان هم قدرت محدودی برای درک مفاهیم تدریس شده دارند، باید این را هم در نظر داشت که یک اتفاق بزرگ ملی درکشور حال رخ دادن است، که در کنار آن انتخابات شورای شهر و در برخی شهرها هم انتخابات میان دوره ای مجلس برگزار خواهد شد، به همین دلیل باید همه امکانات به صورت بهینه برای برگزاری انتخابات فراهم باشد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر بنده دانشگاه ها به جای اینکه تا ابتدای خرداد امتحانات را به پایان برسانند تا یک یا دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری کلاس ها را برگزار کنند، و بعد از انتخابات، امتحانات را در تیر ماه برگزار نمایند، تا هم به دانشجویان فشار نیاید و هم امکانات دانشگاه ها برای انتخابات فراهم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل برخی مصلحت ها و یا برخی حرف و حدیث های بعد از انتخابات، حتی امتحانات تیر در اردیبهشت برگزار می شود؟ گفت: نمی توان قطعا گفت بله یا خیر. باید در این اتفاق بزرگ همه احتمالات لحاظ شود که این مورد هم می تواند یکی از احتمالات باشد، ممکن است به این دلیل باشد اما به طور مطلق تنها این عامل باعث تغییر در برنامه کار دانشگاه ها نشده است.

احمدی لاشکی در مورد اینکه آیا می توان برنامه ریزی داشت که همه امتحانات در تیر ما برگزار کرد؟ گفت: این موضوع را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح خواهیم کرد، و با وزارت علوم و تحقیقات بررسی هایی را انجام خواهیم داد. البته طرح ها ی زیادی می توان مطرح کرد مثل اینکه هفته دوم تعطیلات نوروزی کلاس ها در دانشگاه ها دایر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دانشجویان مطمئن باشند که این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح خواهد شد.

احمدی در پایان با تاکید براینکه دانشجویان به خوبی می دانند که برگزاری مطلوب انتخابات در سرنوشتشان بسیار موثر است، افزود: انتخابات که به خوبی برگزار شود به آرامش دانشجو کمک خواهد کرد و همین آرامش باعث شد که ایران به عنوان نفر اول تولید کننده علم در سطح منطقه مطرح شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: bibaknews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
مبلغ جدید "یارانه‌ها" در سال 92/ نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده
از انتخاب احمدی نژاد پشیمان نباشید
احمدی‌نژاد از نامردی ننه قمر می گوید
قیمت خودرو در بازار آزاد
انتقاد رئیس جمهور از وزیر سابق بهداشت