دانشگاه پیام نور با اعتراض بی سابقه دانشجویان نسبت به وضع موجود روبرو شده است.
 
در حالی که اکٍثر امتحانات دانشگاه پیام نور به پایان رسیده است اعتراض بی سابقه ای نسبت به وضع آموزشی و نحوه برگزاری امتحانات در ترم جاری توسط دانشجویان و خانواده های دانشجویان ‌‌ دانشگاه پیام نور را در سکوتی تأمل برانگیز فرو برده است.

اشتباهات گسترده در اعلام تاریخ امتحانات و سپس در نحوه طراحی سوالات و عدم استاندارد سازی سوالات موجب شده است تا نارضایتی بسیاری از دانشجویان را به همراه داشته باشد .

در ذیل به برخی از هزاران مشکل مربوط اشاره میکنیم:

1- در طول ترم جاری برای چند بار تاریخ امتحانات بدون هماهنگی و اعلام قبلی تغییر کرد که باعث سردرگمی دانشجویان بسیاری شد.

2- بدلیل اینکه بسیاری از طراحان سوالات پایان ترم از اساتید مربوط به درس نبودند درسطح بسیارتاسف باری سوالات دارای اشتباه بود برای مثال در درسی مثل ساختمان گسسته رشته مهندسی کامپیوتر 16 سوال غلط طرح شده است ویا حتی از روی منبع معرفی شده طراحی نشده است واین اشتباهات در بیش از 90 درصد دروس امتحانی وجود داردودر کلیه امتحانات حداقل 3-4 سوال غلط تایپی ویا بدون جواب و اشتباه وجوددارد و این به حدی است که حتی با گذشت بیش از 1 ماه از اتمام امتحانات هنوز دانشگاه نتوانسته این مشکلات را حل کند ونمرات رااستخراج کند.

3- بدلیل تصحیح اوراق بوسیله دستگاه وماشین و تعریف کلید غلط نمرات بسیاری از دانشجویان در دروس صفر رد شده است وهنوز کلید صحیح تعریف نشده ویا پیدا نشده است که این جای بسیار تعجب دارد.

4- بدلیل مشکلات نامبرده دانشگاه جهت انتخاب واحد دانشجویان بر خلاف روال قوانین وزارت علوم ملاک معدل برای انتخاب واحدرا ترم قبل قرار داده است.

5- بسیاری از دانشجویان در سیستم اینترنتی دانشگاه به نام گلستان بدلیل اشتباهات طراحی بدهکار مالی حساب میشوند ومجبور هستند مبالغ بدهی را واریز کنند.

وجالب است که با این همه مشکلات هیچ مسیولی پاسخگو نیست و حتی در رسانه ها از بدون عیب و نقص بودن آزمونها یاد میکنند درحالی که نزدیک به 1 میلیون دانشجوی پیام نور سراسرکشور بدلیل مدیریت غلط و عدم پاسخگویی به وضعیت بحرانی پیش آمده در سردرگمی محض به سرمیبرند.

شاهد بر مدعا جمع آوری امضای اینترنتی نسبت به وضعیت موجود است که تا کنون بیش از 600 امضا جمع شده است ولینک مربوط در انتها آمده استدرحالی که هیچ مسیولی از وزارت علوم و دانشگاه حاضر به پاسخگویی نیست.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com