دانشجویان موبایل را به غذا ترجیح می‌دهند!
محققان دانشگاه ایالتی بوفالو پژوهشی انجام داده‌اند و متوجه شدند که برخی دانشجویان ترجیح می‌دهند غذا نخورند تا اینکه تلفن هوشمندشان از آنها گرفته شود. بدین ترتیب مشخص شده که نسل جدید گوشی را به غذا ترجیح می‌دهند و احتمالاً اعتیاد به موبایل دارند

دانشجویان موبایل را به غذا ترجیح می‌دهند!

محققان دانشگاه ایالتی بوفالو پژوهشی انجام داده‌اند و متوجه شدند که برخی دانشجویان ترجیح می‌دهند غذا نخورند تا اینکه تلفن هوشمندشان از آنها گرفته شود. بدین ترتیب مشخص شده که نسل جدید گوشی را به غذا ترجیح می‌دهند و احتمالاً اعتیاد به موبایل دارند.

در این پژوهش، ۷۶ دانشجوی ۱۸ تا ۲۲ ساله داوطلبانه شرکت کرده اند و به مدت ۳ ساعت از خوردن غذا محروم شدند. از سوی دیگر همین روند برای تلفن‌های هوشمند پیش گرفته شد و آنها مجبور شدند که دو ساعت بدون گوشی‌هایشان سر کنند.

در این ساعات، دانشجویان می‌توانستند مطالعه کنند یا روزنامه بخوانند. پس از آن دانشجویان می توانستند یک کار کامپیوتری را انجام دهند تا بتوانند امکان استفاده از گوشی یا غذای مورد علاقه خود ( یک خوراکی با ارزش ۱۰۰ کالری) را بدست آورند. در همین حین که تلاش می کردند غذا یا گوشی خود را به دست آورند کارهایی که برای به دست آوردن این دو نیاز بود نیز به مرور افزایش می یافت.

نتایج پیش آمده در این مرحله بسیار عجیب بود و حتی کارشناسان روانشناس این پروژه را متعجب کرد.

به نوشته دیجیاتو، سارا اودانل سرپرست این پروژه در اینباره می‌گوید: ما از نتیجه بدست آمده تعجب کردیم. ما میدانستیم که دانشجویان تحریک می‌شوند که سریعاً گوشی‌هایشان را پس بگیرند اما انتظار نداشتیم که آنها حاضر شوند برای این مسئله، گرسنگی بکشند. در کمال ناباوری کاربران بیشتری سعی کردند گوشی‌هایشان را پس بگیرند تا اینکه چیزی برای خوردن داشته باشند.

با این وجود باید در نظر داشت که نمونه‌ای متشکل از ۷۶ دانشجو نمی تواند نتایجی قطعی و کاملی برای یک مسئله بدست آورد. بسیاری از کاربران هم اکنون ممکن است که با توجه به سنشان، خوراکی یا غذا را به گوشی‌هایشان ترجیح دهند. بنابراین باید تحقیقات گستره‌‌تری در این باره صورت پذیرد تا اتفاقات راونشناختی پیرامون تلفن‌های هوشمند بهتر تحلیل شود.

این تحقیق از نفوذ ناگهانی و همه جانبه‌ی تلفن‌های هوشمند و تکنولوژی به زندگی بشر خبر می‌دهد. اکنون گجت‌های هوشمند به عضو جدایی ناپذیری از زندگی آدمی بدل شده‌ و به همین دلیل انسان‌ها اعتیاد شدیدی به گوشی‌های خود پیدا کرده‌اند. کارشناسان رفتار برخی کاربران با تلفن‌های هوشمند را به معتادان تشبیه می‌کنند چرا که آنها باور دارند مکانیزم علمکرد این دو بسیار به هم شباهت دارد و درنتیجه می‌تواند نتیجه‌ی یکسانی در بدن کاربران رقم زند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir