باید نسبت به فعالیت دانشجویان حسن‌ظن داشت
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی با گرامیداشت ۱۶ آذرماه؛ روز دانشجو تصریح کرد: امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای و اقتصادی تلاش می‌کند تا کارآمدی نظام را با چالش مواجه کرده و حلاوت جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را مکدر نماید، پیش‌گامی در عرصه تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم‌اندازهای علمی و اقتصادی؛ مورد توجه جریان دانشجویی کشور است و...

باید نسبت به فعالیت دانشجویان حسن‌ظن داشت

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن کامل پیام دکتر غلامی به شرح زیر است:

شانزدهم آذر، روز دانشجو، در تقویم سیاسی و اجتماعی دانشگاه جایگاه ممتازی دارد. روزی که در حافظه آحاد افراد جامعه تداعی گر نقش آفرینی بی بدیل دانشجویان در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران زمین است. در آغاز یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو؛ خاصّه به خون خفتن سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا، در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشته و رشادت و صلابت به یادماندنی شان را به دانشجویان سرافراز و فرهیخته تبریک می گویم. از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که دانشجویان استکبارستیزی و استبداد ستیزی را فریاد زدند نزدیک به هفت دهه می‌گذرد.

از آن تاریخ تا به امروز، پژواک این حرکت بزرگ دانشجویان در صحن و سرای دانشگاه طنین‌انداز است و دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم ستیزی هستند. بی تردید در این پهنه زمانی جریان دانشجویی کشور صورت‌های مختلفی به خود گرفته و دانشجویان فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود را به انحای مختلف تا رسیدن به مقصود که چیزی جز آبادانی، آزادی، و استقلال ایران اسلامی نیست سامان داده‌اند. دانشجویان فرزند دانشگاه هستند و دانشگاه، گاه بیداری وهنگامه فروافکندن ظلمت و جهل خورشید دانایی و فرهیختگی است.

امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای و اقتصادی تلاش می‌کند تا کارآمدی نظام را با چالش مواجه کرده و حلاوت جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را مکدر نماید، پیش‌گامی در عرصه تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم‌اندازهای علمی و اقتصادی؛ مورد توجه جریان دانشجویی کشور است و باید به آینده آن امیدوار بود و در چارچوب قانون، امکانات و اختیارات بدنه اجرایی و اداری کشور را برای رونق و نشاط هر چه بیشتر آن فراهم نمود.

باید نسبت به فعالیت دانشجویان حسن‌ظن داشت و فراموش نکرد که علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه، تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است. نشاط، شادابی و امید در فضای دانشجویی کشور به یمن انگیزه و اراده دانشجویان به‌دست می‌آید و این دو، شرط پویایی و تحرّک دانشگاه برای یافتن راه‌حل بدیع برای پرسش‌ها و مسائل روز جامعه است.

افزون بر این روز دانشجو نه تنها فرصتی است تا دانشجویان حضور مسئولانه خود را اثبات نمایند و به تماشا بگذارند بلکه بستری است برای فهم تاریخی فراز و فرود های تاریخ معاصر ایران و بصیرت نسبت به زمانه خود و ارج نهی و تکریم مقام تمامی آزادی خواهان و شهیدان که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند. پر پیدا است که تلاش مجاهدانه دانشجویان در عرصه های جهاد و مبارزه بخشی از داشته ها و سرمایه معنوی دانشگاه می باشد که در مقاطع و صحنه های مختلف، و چه بسا سخت، نقش آفرین بوده است.

انتظار می رود که باور و اعتماد به دانشجویان به باوری فراگیر در همه عرصه های مدیریتی کشور بدل شده و همه نهادها وسازمان ها بتوانند از ظرفیت بزرگ جریان دانشجویی کشور برای پیشرفت و ارتقای هرچه بیشتر ایران اسلامی بهره ببرند. مجدداً در این روز مبارک یاد و خاطره شهیدان دانشجو را گرامی و از درگاه حق عزّت و سربلندی را برای همه دانشجویان عزیز مسئلت دارم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir