پلیس: عمدی بودن حادثه دانشگاه آزاد منتفی است
فرمانده انتظامی پایتخت عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات را منتفی اعلام کرد

پلیس: عمدی بودن حادثه دانشگاه آزاد منتفی است

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه همایش عمومی فرماندهان، رؤسا و مدیران فرماندهی تهران بزرگ در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات اعلام کرد: کار کارشناسی پلیس در حادثه دانشگاه تمام شد و نظریه رسمی و صریح خود را به مقامات قضایی اعلام کردیم.

وی تصریح کرد:‌ در این نظریه سهم دانشگاه، سهم جاده و مسیر و پیمانکار مشخص شد.

عالی‌ترین مقام پایتخت گفت:‌عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس منتفی است و می‌توان سهل‌انگاری و بی‌توجهی را از عوامل بروز بی‌توجهی است.

سردار رحیمی در خصوص ورود پلیس به دانشگاه علوم وتحقیقات گفت: ورود پلیس باید بنا به درخواست وزارت علوم یا دانشگاه آزاد و مراجع ذیربط باشد و هیچ گاه درخواستی از پلیس نشده و ما ورود نکرده‌ایم.

وی وضعیت امنیتی پایتخت را بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: هم اکنون در عالی‌ترین وضعیت امنیتی به سر برده و هیچ مشکل خاصی نداریم.

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: در جرایم به ویژه جرایم خشن باید گفت که در دو سال اخیر تقریبا مطلب خاصی به وقوع نپیوسته است؛ دو باند سرقت مسلحانه داشته‌ایم که قبل از هر گونه اقدام شناسایی و زمین گیر شده‌اند.

سردار رحیمی ادامه داد:‌در جرایم خشن کاهش مثبت و افزایش کشف قابل قبولی داشتیم و باید گفت 93 درصد از این جرایم در این حوزه کشف شده‌اند.

وی تصریح کرد: فراخوان ‌ها وتوطئه‌هایی در فضای مجازی زیاد شده که با اقدامات پیش دستانه نگذاشتیم که کاری انجام دهند.

فرمانده انتظامی پایتخت به 9 میلیون و 400 هزار تماس شهروندان با مرکز فوریت پلیس، 110 پرداخت و بیان داشت: در 9 ماه گذشته این تعداد تماس با پلیس برقرار شد که 4 و نیم میلیون آن عملیاتی شد.

سردار رحیمی گفت:‌800 واحد عملیاتی در سطح تهران داریم و 2 میلیون خدمات مشاوره‌ای و ارشادی ارائه داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در 9 ماه اخیر میزان تماس مردمی با 110 هشت درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌مرکز فوریت پلیسی 110 تهران به صورت شبانه‌روز با 100 خط آماده ارائه خدمات به شهروندان است؛ البته سامانه 197 نیز دفتر ویژه فرماندهی است به صورت ویژه به شکایات، تقدیر و شکایات و انتقادات مردم پاسخ می‌دهد و باید گفت بیش از 95 هزار تماس با سامانه 197 برقرار شده است و 8 درصد افزایش رضایتمندی مردم از پلیس را شاهد بوده‌ایم.

سردار رحیمی به ارتباطات خوب پلیس با پلیس سایر کشورها پرداخت و خاطرنشان کرد:‌اگرچه در خصوص امکانات و تجهیزات پلیس دیگر کشورها وضعیت بهتری دارند ولی باید گفت پلیس جمهوری اسلامی از نظر علمی و عملیاتی پلیسی بی‌نظیر است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir