حذف گیت تردد در خوابگاه‌های دانشجویان متاهل
معاون دانشجویی دانشگاه تهران از موافقت این دانشگاه با حذف گیت‌‌های ورود و خروج در خوابگاه‌های متاهلان خبر داد

حذف گیت تردد در خوابگاه‌های دانشجویان متاهل

حسین به‌نژاد (معاون دانشجویی دانشگاه تهران) با اشاره به طرح تعمیر، تجهیز و ارتقاء سراهای دانشجویی و خوابگاه‌ها در سال ۹۸ توضیح داد: هر ساله تعدادی از خوابگاه‌هایی که با توجه به نظرات کارشناس نیاز به تعمیر اساسی و جزئی دارند را تعیین و در نهایت با مذاکره صندوق رفاه اقدام به بازسازی آنها می‌کنیم. در نظر داریم طی سه سال آینده عمده خوابگاه‌هایی که نیاز به بازسازی دارند را مورد بازسازی قرار دهیم.

به‌نژاد در خصوص نقص برخی آسانسورها در خوابگاه‌ها گفت: البته بحث‌های اصلی ما برای امسال مربوط به یک سری آسانسور است که خارج از سرویس هستند و از نظر اصل استاندارد، این آسانسورها دیگر قابل استفاده نیستند،از این رو یکی از اولویت‌های ما در راستای تعمیر و تجهیز خوابگاه‎ها این است که آسانسورهایمان را بازسازی یا نوسازی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد خوابگاه نیاز به نوسازی دارند، گفت: تقریبا هر سال ۷ تا ۸ خوابگاه نوسازی می‌شوند، در حال حاضر نیز در هر مجتمع دو، سه خوابگاه برای نوسازی تعیین شده‌اند. معمولا دانشجویانی که در نیم سال دوم فارغ‌التحصیل می‌شوند را آنجا ساکن کرده‌ایم تا بلافاصله آنجا را تخلیه و مورد بازسازی قرار ‌دهیم. تعمیر و تجهیز خوابگاه‎ها از تابستان شروع خواهد شد، زیرا در حال حاضر دانشجویان در آنجا ساکن هستند و هیچ امکانی برای بازسای نداریم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به هزینه برآورد شده برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها گفت: امسال به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها، قطعا برآورد متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل خواهیم داشت. فکر می‌کنم مبلغی حدود ۳ تا ۴ میلیارد را باید برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: فعلا به توافقی برای تقسیم این هزینه با صندوق رفاه دانشجویی نرسیده‌ایم، ولی امیدوارم صندوق رفاه با توجه به مشکلات اقتصادی دانشگاه‌ها سهم بهتری را برای این بازسازی در نظر بگیرند.

به‌نژاد به ایرادات اصلی خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: خوابگاه‌های دانشجویی عمدتا در سرویس‌های بهداشتی، نقاشی‌های ساختمان و درها صدمه دیده‌اند و بازسازی ما اغلب به همین موارد مربوط می‌شود، از طرف دیگر نیاز به خرید تجهیزات، میز و صندلی هم برای خوابگاه‌ها هست.

او با اشاره به افزایش هزینه اجاره بهای خوابگاه‌ها گفت: افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌ها بر اساس نظر هیات امنای صندوق رفاه دانشجویی خواهد بود. بعد از برگزاری جلسات و تصویب میزان اجاره‌بهای خوابگاه‌ها از سوی صندوق رفاه، ما آن را اعمال می‌کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت خوابگاه متاهلی مطهری گفت: روز گذشته در این خوابگاه بودیم، به اذعان دانشجویان اینترنت در آنجا مناسب است، در حقیقت خوابگاه‌های دانشگاه تهران یکی از بهترین خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند.

به‌نژاد درباره گیت‌ِ خوابگاه‌ها که منجر به اعتراض برخی از دانشجویان شده بود، گفت: گیت‌ها یکی از ابزارهای مناسب و الزامی‌ برای خوابگاه‎های مجردی است که حتی باید به عنوان ارزش قلمداد شود، اما دانشجویان متاهل به دلیل وجود خانواده‌هایشان در خوابگاه، ممکن است برای ورود و خروج دچار مشکل شوند. طبق تقاضاهایی که برای حذف گیت‌ها در خوابگاه‌های متاهلان شده بود ما نیز با آن موافقت کردیم.

وی با اعلام خبر ساخت دو خوابگاه جدید در کوی دانشگاه گفت: برای ساخت یک خوابگاه ویژه متاهلان در حال مذاکره هستیم و همچنین یک خوابگاه دیگر را در دست ساخت داریم که سفت کاری آن انجام شده و در اکنون در مرحله نازک کاری است که آن هم تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:  ilna.ir