ترم تابستانی این دانشگاه‌ ها حذف می‌ شود
رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی اعلام کرد: ترم تابستانی دانشگاه های غیرانتفاعی حذف شده است و چون نمی توانند آن را برگزار کنند، دچار ضرر می شوند

علی آهون منش درباره آخرین وضعیت برگزاری کلاس های مجازی در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی گفت: در حال حاضر تمام موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی، نرم افرازهای لازم را برای آموزش مجازی خریداری و یا اجاره کرده اند و به صورت آنلاین و آفلاین دروس خود را ارائه می دهند.

تفاوت شهریه دروس حضوری و مجازی فقط ۵ درصد است

وی درباره مساعدت و تخفیف در شهریه دانشجویان موسسات غیرانتفاعی گفت : از نظر قانون تفاوت شهریه دانشجویان مجازی و حضوری فقط ۵ درصد است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: اگر قرار است که به دانشجویان کمک شود باید کمک هایی که دولت برای خسارت ناشی از کرونا تعیین کرده در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار گیرد و صندوق رفاه نیز باید بخشی از شهریه دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی را در قالب وام به آنها اختصاص دهد.

حذف ترم تابستانی و ضرر دانشگاه های غیرانتفاعی

وی ادامه داد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی با توجه به اینکه این مدت طولانی شده و ترم تابستان نیز حذف شده و نمی توانند آن را برگزار کنند، دچار ضرر می شوند و از طرفی حقوق ۹ ماه اعضای هیات علمی اعم از حق التدریس، اساتید دایم و کارکنان دانشگاه را با توجه به افزایشی که امسال داشته باید بپردازند که تقریبا ارائه تخفیف شهریه غیرممکن است.

آهون منش خاطرنشان کرد: اگر دولت می خواهد کاری صورت دهد باید بخشی از حقوق کارکنان را بپردازد و تا خسارت دانشگاه غیرانتفاعی کمتر شده و بتواند به دانشجویان دانشگاه تخفیف دهند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com