اطلاعیه سازمان امور دانشجویان درباره مسمومیت‌ ها
سازمان امور دانشجویان در خصوص بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی اطلاعیه‌ای صادر کرد

اطلاعیه روابط عمومی سازمان امور دانشجویان در خصوص بیماری گوارشی 3 دانشگاه معتبر

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان؛ سازمان امور دانشجویان در خصوص بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:به اطلاع دانشگاهیان و ملت شریف ایران می رساند، به دنبال بروز بیماری گوارشی تعدادی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی «پردیس کرج» نظر به اهمیت سلامت دانشجویان، سازمان امور دانشجویان به عنوان حامی حقوق مادی و معنوی دانشجویان، از ابتدای بروز این بیماری، اقدامات نظارتی و پیگیری مسائل بوجود آمده را در این دانشگاه ها دنبال نموده و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داد.

با توجه به شیوع بیماری‌های تنفسی و گوارشی در فصل پاییز، با پیگیری های انجام شده اقدامات نخستین، اعم از آزمایش‌های مختلف از آب آشامیدنی و غذای دانشجویان و همچنین نمونه برداری‌های انسانی صورت گرفته است که نتایج آن در دست بررسی است، و تحقیقات اولیه پاتولوژیست ها در دانشگاه صنعتی اصفهان ، حاکی از منشا ویروسی این بیماری گوارشی است و در دانشگاه خوارزمی و صنعتی اراک منتظر دریافت نتیجه آزمایشات انجام شده می باشیم.

این سازمان با تشکیل کمیته ای متشکل از کارشناسان و متخصصان مرتبط ضمن بررسی همه جانبه و بازدید میدانی از دانشگاه های مذکور، برنامه ریزی و اقدامات لازم را آغاز نموده است . لذا هم‌اکنون شرایط دانشگاه ها در حالت پایدار بوده و همکاران ما با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه بر کلیه فرایند‌های تهیه، طبخ و توزیع غذا نظارت دارند.

در همین راستا، سازمان امور دانشجویان به دانشگاهیان محترم و خانواده گرانقدر دانشجویان ضمن تأکید بر حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات، این اطمینان را می‌دهد که متخصصان حوزه سلامت و مسئولین دانشگاه ها در تلاش هستند تا ضمن جلوگیری از تکرار اینگونه اتفاقات با جدیت پیگیر علل و عوامل این حادثه باشند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mizanonline.ir