براساس این آئین نامه که وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به زودی آن را امضا می کند ، هر دانشجویی در دانشگاه های دولتی ، صرف نظر از رتبه آن دانشگاه و نمره کسب شده در آزمون ورودی ، می تواند به هر منطقه از کشور که خانواده اش مستقر است ، بدون هیچ مشکلی منتقل شود...
 
 
 معاون دانشجویی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری از اجرای آئین نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان از ابتدای مهر ، برای انتقال دانشجویان به استان محل اقامت خانواده خود خبر داد.

محمود ملاباشی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : براساس این آئین نامه که وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به زودی آن را امضا می کند ، هر دانشجویی در دانشگاه های دولتی ، صرف نظر از رتبه آن دانشگاه و نمره کسب شده در آزمون ورودی ، می تواند به هر منطقه از کشور که خانواده اش مستقر است ، بدون هیچ مشکلی منتقل شود .

وی گفت : این آئین نامه با اولویت خواهران ، در هر رشته ای و در دوره های روزانه ، شبانه و پیام نور در حد توان اجرا می شود و با توجه به استقرار دانشگاه ها و رشته های مهم و پر طرفدار در استان تهران ، برای این استان تدبیر دیگری اندیشیده می شود که اعلام خواهد شد.

معاون دانشجویی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: بدون شک کسری از دانشجویان تهرانی که در دیگر استان ها مشغول تحصیل هستند ، با اثبات استقرار خانواده خود در تهران و نیاز به انتقال آنها به این استان ، در دانشگاه های تهران پذیرفته خواهند شد .

ملاباشی همچنین گفت : بودجه بورسیه دانشجویان غیرایرانی از ابتدای دولت نهم تاکنون در کشور تقریبا سه برابر شده است .

وی افزود : بهترین تعامل سازنده با دیگر کشورها از همین راه است که بیشتر در زمینه تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد .

ملاباشی گفت: دانشجویان غیرایرانی به مدت حداقل سه سال برای دوره کارشناسی ارشد و حداقل پنج سال برای دوره دکتری در ایران تحصیل می کنند و از مهر امسال حداقل500 نفر به شمار دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های کشور اضافه خواهد شد.

معاون دانشجویی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: با چندین کشور که دانشجویان آنها در ایران مشغول تحصیل هستند صحبت هایی شده است تا از این پس در قبال بورس های دولت ها ، دانشجویان ایرانی در دانشگاه های آنها پذیرفته شود.

وی همچنین از اعزام استادان زبان فارسی به کشورهایی که در دانشگاه های آنها کرسی های زبان فارسی ایجاد شده است ، خبر داد.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir