زورگیران آدم‌ربا
کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ اعضای یک باند زورگیران تحت پوشش مسافرکش را زمین گیر کردند.


به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پی وقوع سرقت‌های مشابه زورگیری از تعدادی از مسافران در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در مناطق غرب و جنوب‌غرب تهران، هماهنگی‌های لازم میان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ و سرکلانتری‌های پنجم، دوم و نهم پلیس پیگشیری برای شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر انجام شد.

بررسی‌های اولیه نشان داد که این گروه از سارقان طعمه‌های خود را از میادین اصلی و بزرگ شهر تهران از قبیل میدان آزادی، پونک، صعنت و همچنین سایر مراکز و خیابان‌های پر تردد انتخاب، در پوشش مسافرکشی آنان را سوار بر خودرو کرده و داخل اتوبان‌ها یا نقاط خلوت شهر با تهدید قمه و چاقو و ... اقدام به زورگیری از آنان می‌کنند.

در ادامه اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر، تیم‌های مبارزه با زورگیری پایگاه‌های پنجم و نهم پلیس آگاهی به همراه تیم‌های تجسس کلانتری‌های غرب و جنوب‌غرب تهران، شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار داده و نهایتا با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان تجسس کلانتری 153 شهرک ولیعصر موفق به شناسایی یکی از سارقان به نام«سعید» در شهرک ولیعصر شدند؛ برابر اطلاعات بدست آمده، سعید به همراه دو تن از دوستان خود و در پوشش مسافرکشی اقدام به زورگیری از شهروندان در مناطق غرب تهران می‌کنند.

کارآگاهان تجسس کلانتری 153 با شناسایی مخفی‌گاه «سعید»، در ساعت 13:30، وی را در مخفی‌گاهش دستگیر و به کلانتری منتقل کردند؛ متهم پس از انتقال به کلانتری در همان اظهارات اولیه به زورگیری از مسافران اعتراف و دو همدست خود به اسامی «محمد» و «سعید» را نیز معرفی کرد.

«سعید» در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان تجسس کلانتری گفت: به همراه دو تن از دوستانم به اسامی محمد و سعید، با یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی مسروقه به میدان آزادی رفته و یک تن را تحت عنوان مسافر و به مقصد میدان پونک، سوار ماشین کردیم در نزدیکی پل جناح، سعید از ماشین پیاده شد و به سرعت در صندلی عقب ماشین نشست با تهدید چاقو و به همراه محمد، مسافر را مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد و همچنین عابربانک‌های خود را به آنان بدهد؛ پس از گرفتن رمز عابربانک‌ها و اطمینان از صحیح بودن رمز کارت‌ها، مسافر را با دست‌های بسته و در جاده قم از ماشین پیاده کرده و در چندین نوبت توانستیم تا مبلغ 900 هزار تومان از حساب‌های وی برداشت کنیم.

با توجه به اعترافات بدست آمده از «سعید»، کارآگاهان تجسس کلانتری با شناسایی مخفی‌گاه سعید در منطقه تهرانسر و «محمد» در پاسگاه نعمت‌آباد، در دو عملیات جداگانه اقدام به دستگیری هر دو متهم کردند.

با دستگیری متهمان، آنان در اعترافات اولیه خود علاوه بر اعتراف به زورگیری از مسافران، عنوان داشتند که زورگیری‌های خود را با استفاده از خودروهای سرقتی انجام داده و در همین زمینه به 9 فقره زورگیری خودرو اعتراف کردند که با دستگیری متهمان و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره پنجم با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که توسط متهمان مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند که یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم، بلافاصله متهمان را مورد شناسایی قرار داد و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که به مدت یک شبانه روز توسط آنان ربوده شده و سارقان در این مدت وی را با دست و پای بسته شده، در صندوق عقب یک دستگاه خودرو پراید محبوس کرده بودند.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی و به مقصد ایران‌خودرو سوار یک دستگاه پراید با سه سرنشین شده بودم که در بین مسیر و نرسیده به اکباتان، توسط سرنشینان پراید با تهدید چاقو مواجه شدم که پس از زدن چاقو به پایم، دست و پای مرا بسته و مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ سپس کارت‌های عابربانک، پول نقد و گوشی تلفن همراهم را گرفته و ضمن تماس با اعضای خانواده‌ام از آنان مطالبه وجه نقد کرده و تهدید کردند که در صورت عدم پرداخت پول، مرا خواهند کشت؛ سارقان مرا در صندوق عقب ماشین خود نگه داشتند و نهایتا پس از واریزشدن پول از سوی خواهرم، مرا در محله «قلعه‌نو» از صندوق عقب بیرون آورده و مرا در بیایان رها کردند.

خواهر مالباخته پس از حضور در اداره پنجم و در اظهارات خود با اشاره به این موضوع که پس از تماس مالباختگان، بدون اطلاع پلیس از موضوع ربوده شدن برادرش اقدام به پرداخت پول کرده، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که فرد ناشناسی از تلفن برادرم با شماره تلفن همراه من تماس گرفت و مدعی شد که برادرم در اختیار آنان قرار دارد و در صورتی که مبلغ مورد درخواستشان را به حساب عابربانک برادرم واریز نکنم، آنها برادرم را خواهند کشت؛ من نیز که بسیار ترسیده بودم، بدون آن که موضوع را به پلیس اطلاع دهم، بلافاصله مبلغ مورد درخواست آنان را به حساب عابربانک برادرم پرداخت کرده و فردای آن روز، پس از آزادی برادرم به کلانتری 154 چیتگر مراجعه و پس از طرح شکایت و تشکیل پرونده آدم‌ربایی، پرونده برای رسیدگی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری متهمان و شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به زورگیری و تهدید با سلاح‌سرد و احتمال افزایش تعداد جرایم و سایر مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی قاضی صادر شد.

وی از کلیه مالباختگان و شکات پرونده که موفق به شناسایی متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شهروندانی که از دیگر اقدامات متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود در این باره را از طریق شماره تماس 51055504 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
محمد حسن نامی سرپرست وزارت ارتباطات شد
بارش برف و باران در جاده‌های کشور
شرط مجلس برای تجدیدنظر در استیضاح
قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران
کردستان عراق دوبی بعدی است؟!