مرد جوان که به خاطر قتل یکی از بستگانش در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.

دلاور متهم است سال 84 و در جریان یک درگیری خانوادگی در بخش گلستان مرد جوانی به نام محمدرضا را با ضربه چوب به قتل رسانده است.

او پس از این جنایت از محل متواری شد تا اینکه ماموران 18 آذر سال گذشته او را دستگیر کردند.متهم در نخستين اظهاراتش به حضور در نزاع دسته‌جمعي اعتراف كرد اما قتل محمدرضا را بر گردن نگرفت و مدعي شد كه تنها از خود دفاع كرده است. وي در اعترافات اوليه‌اش اعلام كرد: در جريان اين دعوا برادر محمدرضا مرا با چوب زد، من هم چوب را از دست او گرفتم و او را زدم اما همان موقع برق رفت. هوا هم تاريك بود و ديگر مشخص نبود چه كسي چه ضربه‌يي به چه كس ديگري زده است. خودم هم چاقو خوردم. مردم ما را از هم جدا كردند و بعد فهميدم مقتول را به بيمارستان منتقل كرده‌اند اما او فوت كرده است.

با صدور كيفرخواست توسط دادسراي رباط‌كريم پرونده به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و متهم هشتم تیر امسال پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شده و دلاور هم در دفاع از خود حرفهای قبلی را تکرار کرد.

قضات شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران با توجه به درخواست قصاص اولياي دم و اظهارات متهم و شهود ماجرا، راي به يك بار قصاص نفس دادند. با درخواست متهم براي تجديدنظرخواهي پرونده به شعبه 11 ديوان عالي كشور ارجاع شد اما تجديدنظرخواهي او مورد قبول واقع نشد و پرونده براي اجراي حكم به واحد اجراي احكام دادسراي ناحيه 27 تهران ارسال شد.

در حالیکه دلاور در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیای دم حاضر به رضایت شدند. با رضایت اولیای دم پرونده برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به دادگاه بازگشت.

مرد جوان صبح امروز دوباره در شعبه 113 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت:  زمان درگيري هوا تاريك بود، برق هم رفته بود و نمي‌دانم چه كسي ضربه منجر به فوت را به سر محمدرضا زده و من بي‌گناهم.

با آخرین دفاعیات متهم و وکیل او، قضات دادگاه برای صدور حکم قانونی وارد شور شدند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز جمعه
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز (91/12/02)
تغییر قیمت مسکن 24 ساعتی شد/ جدول
وعده هسته ای پوتین به اردن
مردم گرفتارند عده‌ای دلخوش آمارند!