مزاحمت خیابانی
افغانی ضایعات فروشی که پس از ایجاد مزاحمت برای یک دختر دانشجوی ایرانی، دستش به خون آلوده شد دیگر اعضای خانواده اش نیز در این پرونده جنایی دستگیر شدند.


 این جنایت دو روز قبل در منطقه فردوسی مشهد رخ داد. هنگامی که دختر دانشجو به طرف منزلش در حرکت بود ضایعات فروش ۲۲ ساله ای برای او ایجاد مزاحمت کرد و به متلک گویی پرداخت.

دختر جوان که دیگر از مزاحمت های ضایعات فروش افغانی خسته شده بود ماجرا را برای مادرش بازگو کرد. مادر این دختر نیز پس از شنیدن این سخنان، به همراه برادرزاده ۱۶ ساله اش عازم منزل جوان افغانی شد تا به پدر و مادر او تذکر بدهد. دقایقی بعد مادر دختر زنگ منزل آن ها را به صدا درآورد. وقتی مادر جوان افغانی در منزل را باز کرد به او گفت: پسرت مزاحم دخترم می شود او را نصیحت کنید که از این کارها نکند! مادر جوان افغانی گفت: کدام فرزندم را می گویید! من چند فرزند دارم. او پاسخ داد همان فرزندت که موهای بلند و فرفری دارد!

این گزارش حاکی است: در حالی که آن ها مشغول گفت وگو بودند «ع» (جوان مزاحم) از راه رسید که ناگهان درگیری بین او و نوجوان ۱۶ ساله ای که همراه مادر و دختر بود آغاز شد. با شروع درگیری دیگر اعضای خانواده جوان افغانی هم از منزل بیرون آمدند که ناگهان در این گیر و دار، نوجوان ۱۶ ساله که کاظم نام داشت با وارد آمدن ضربه چاقو به کشاله رانش نقش بر زمین شد. اهالی محل بلافاصله او را به بیمارستان رساندند و اعضای خانواده جوان افغانی نیز متواری شدند.

در پی اعلام ماجرای نزاع، مأموران کلانتری فردوسی به تحقیق در این باره پرداختند و مشخص شد که کاظم در بیمارستان جان باخته است. به دنبال وقوع جنایت، مراتب به قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) اعلام شد و تحقیقات پلیسی با دستورات صریح قضایی برای دستگیری متهمان این پرونده جنایی ادامه یافت. ساعاتی بعد مأموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک عملیات گسترده موفق شدند ۷ تن از متهمان این پرونده را دستگیر کنند اما یکی از آنان که «الف» نام دارد همچنان متواری است. «ع» متهم اصلی این پرونده در حالی که همه شواهد و اعترافات دیگر متهمان نشان می دهد که او ضربه کارد را بر بدن مقتول وارد کرده است همچنان ارتکاب جنایت را انکار می کند.

مادر جوان افغانی در بازجویی ها گفت: وقتی درگیری بین کاظم و فرزندم شروع شد من غش کردم و دیگر چیزی نفهمیدم. «ف» برادر کوچک تر متهم نیز گفت: من خواب بودم که پدرم از سر کار آمد اما متوجه شدم که برادرم «ع» هراسان به همراه برادر دیگرم «الف» به داخل اتاق آمد و گفت: او را با چاقو زدم پول بدهید که فرار کنم! این گزارش حاکی است: اعضای این خانواده افغانی که به طور غیرمجاز در ایران سکونت دارند به اتهام فراری دادن متهم، اختفای آثار و ادله جرم و همچنین تمرد در برابر مأموران انتظامی بازداشت شده اند و «ع» متهم اصلی نیز به اتهام قتل، ایجاد مزاحمت برای بانوان، تمرد در برابر مأموران و رانندگی بدون گواهینامه روانه زندان شد. همچنین مأموران انتظامی که با نظارت مستقیم قاضی موحدی راد، بررسی های پلیسی خود را ادامه می دادند موفق شدند کارد خون آلود را نیز که متهم در بیابان های اطراف رها کرده بود کشف کنند. تحقیقات درباره این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: akharinnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
"قیمت‌ مسکن در سال آینده می‌شکند"
جبهه پایداری 70 کاندیدای انتخاباتی دارد/ معرفی کاندیدای نهایی یک ماه دیگر
ژن «زبان» در دختران فعال‌تر از پسران است
انتقادشدیدنهاوندیان از تصمیمات ناگهانی دولت
«عیدی» بازنشستگان کشوری واریز شد