نجات پیرزن از زیرآوار
بامداد امروز ریزش یک ساختمان مسکونی در جنوب پایتخت سبب محبوس‌شدن پیرزنی ۷۵ ساله در زیرآوار شد.


سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: حوالی ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه یک ساختمان قدیمی فرسوده در خیابان ری کوچه ملاباقری ریزش کرد که شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۳:۱۸ بامداد وقوع آن را به آتش‌نشانی اطلاع دادند.
 
ملکی با بیان اینکه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان ایستگاه سه و گروه نجات ۹ را به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام کرد، افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که بیش از نیمی از یک ساختمان دو طبقه با مساحت حدود ۲۰۰ متر مربع به یکباره ریزش کرد.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به زندگی یک زن و شوهر مسن در این ساختمان گفت: پیرمردی که در این ساختمان زندگی می‌کرد، خوشبختانه دچار حادثه نشد اما بنا به اظهارات وی همسرش در زیرآوار محبوس شده بود و آتش‌نشانان اقدامات خود برای نجات جان این زن را آغاز کردند.
 
وی با اشاره به خارج‌کردن این پیرزن ۷۵ ساله از زیرآوار اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از حدود ۴۰ دقیقه این پیرزن را در حالی که آسیب زیادی به وی وارد شده بود، از زیرآوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند تا به مراکز درمانی منتقل شود.
 
ملکی علت این حادثه را فرسودگی ساختمان اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان در ساعت ۵:۱۳ پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
آلمان خواستار گام‌های ملموس در مذاکرات ایران و 1+5 شد
اشکال بزرگ قرارداد گازی ایران-پاکستان/ دلایل سقوط قیمت جهانی گاز
توضیح صدا وسیما درباره قطع سخنان احمدی نژاد
جدول/ قیمت روز خودرو
سرقت نافرجام از طلافروشی با کلت پلاستیکی