انبار مواد محترقه منفجر شد
شب گذشته یک انبار نگهداری از موادمحترقه در محدوده بازار تهران طعمه حریق شد.


سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک انبار در ساعت 21:11 شب‌گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های چهار، 67، 91، سه به همراه گروه نجات 9 و خودروی حامل تجهیزات تنفسی از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه‌داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل دریافتند که یک انبار 120 متری نگهداری از مواددخانی در محدوده چهارراه مولوی، کوچه شاه‌چراغی آتش گرفته و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن و انبارهای مجاور است.

ملکی با بیان اینکه شعله‌های آتش در این انبار به یک انبار نگهداری از چاقو و قیچی نیز سرایت کرد، گفت: آتش‌نشانان عملیات خود را برای اطفای حریق در این دو انبار از چند جهت آغاز کردند.

وی ادامه‌داد: در حین اجرای عملیات اطفای حریق آتش‌نشانان متوجه صداهای مهیبی ناشی از انفجار در انبار 120 متری شدند که در بررسی آن مشخص شد در این انبار مقادیر زیادی ترقه و موادمحترقه برای چهارشنبه آخرسال انبار شده بود که در پی این حادثه منفجر شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ادامه اجرای عملیات اطفاء حریق به ایسنا گفت: آتش‌نشانان پس از گذشت بیش از 3 ساعت از وقوع حادثه در ساعت 00:53 بامداد شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و اطفاء و به عملیات خود خاتمه دادند.

وی گفت: در جریان این حادثه تنها دو آتش‌نشان یکی از ناحیه پا و دیگری به علت دودگرفتگی دچار مصدومیت شدند که عوامل اورژانس آنان را به مراکز درمانی منتقل کردند.

ملکی با اشاره به شکل معابر و فضای معماری شهری این منطقه اظهارکرد: باریک بودن کوچه‌ها و نوع بافت حاکم در منطقه جنوب بازار تهران عملیات آتش‌نشانان در این منطقه را با مشکل روبرو کرده بود.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تحت بررسی است، گفت: برای اعلام دقیق میزان خسارات نیز باید منتظر نظر کارشناسان بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخشها:
حمله خونین به دادیار دادسرا
تازه ترین اظهار نظر خزاعی درباره مذاکرات آلماتی
توزیع گوشت 10 هزار و 500 تومانی آغاز شد
تعطیلات نوروز 92 چه قدر خرج برمی دارد؟
یکشنبه آینده جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت برگزار می‌شود