فرمانده انتظامی غرب استان تهران ضمن تشریح آخرین جزئیات از دستگیری دو متهم به قتل دو کودک خردسال در شهرستان بهارستان گفت: این افراد کودکان را به بهانه دادن شکلات و بسکوییت به قتلگاه کشاندند.

 سرهنگ ناصر اصلانی صبح امروز در حاشیه نشست خبری خود که در مورد ارائه گزارشی از آمار و عملکرد ماموران فرماندهی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد، ضمن تشریح جزئیات دستگیری متهمان به قتل دو کودک خردسال در سطح شهرستان بهارستان گفت: در 29 دی‌ماه امسال وقوع یک پرونده تحت عنوان فقدانی کودکی به نام «امیرمهدی» به پلیس داده شد گفت: این در حالی بود که چندی بعد در پنجم بهمن ماه امسال نیز مفقودشدن کودکی دیگر به نام «امیرعلی» به پلیس گزارش شد.

وی با بیان اینکه پس از چند روز جسد کودک اول (امیرمهدی) کشف شد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیم‌های ویژه برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده تشکیل شد.

اصلانی با بیان اینکه بیش از 100 مظنون در این راستا شناسایی و برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به پلیس دلالت داده شده‌اند گفت: بیش از 19 مورد فرضیه در مورد چگونگی قتل کودک اول و مفقودشدن کودک دوم از سوی پلیس احصاء شد که سرانجام شناسایی و کنترل افراد بزهکار و سابقه‌دار برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان اصلی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دو نفر به اسامی «مرتضی» و «منصور» که دارای سوابق متعدد از جمله آزار و اذیت جنسی نیز بودند مورد توجه پلیس قرار گرفتند، گفت: این افراد در سطح شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان اقدام به اعمال مجرمانه می‌کردند.

اصلانی با بیان اینکه با علائم و بررسی آثار صحنه جرم و آزمایشات تخصصی مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا، ماموران سرنخی علمی از حضور این دو متهم در صحنه جنایت به دست آوردند، گفت: تلاش برای یافتن سرنخی از سرنوشت کودک دوم نیز ادامه داشت تا این که بر اساس گزارش‌های محلی عنوان شد که بوی تعفنی از یکی از محلات بهارستان به مشام می‌رسد.

وی با بیان اینکه جسد متلاشی‌شده کودک دوم زیر پل ریل راه‌آهن کشف شد، گفت: جسد متلاشی شده این کودک در دالانی تنگ کشف شد و این در حالی بود که ماموران و طایفه این کودک بارها این محل را مورد جستجو قرار داده بودند، اما سرانجام بوی تعفن این کودک راز جنایت دوم را فاش کرد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه این دو متهم در اعترافات خود عنوان کرده بودند که با یکدیگر قرار گذاشته بودند که هر هفته یک تن را به صورت نوبتی ربوده و ضمن آزار و اذیت او را به قتل برسانند، گفت: لطف خداوند متعال و همچنین تلاش ماموران پلیس غرب استان تهران موجب کشف علمی و هرچه سریع‌تر این جرم شد.

وی با بیان اینکه «مرتضی» و «منصور» در اعترافات خود عنوان کردند که کودک اول را به بهانه دادن بیسکوییت و کودک دوم را به بهانه دادن شکلات ربوده‌اند گفت: متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که موقعی که بیسکوییت را به کودک نشان دادند، خود او به صورت دوان دوان به سمت آنها آمده بود و این نشان می‌هد که خانواده‌ها باید در تربیت هرچه بهتر کودکان خود نقش موثرتری را ایفاء کنند.

وی با بیان اینکه این افراد پس از ربودن کودکان ضمن تجاوز به آنها، آنان را به قتل می‌رساندند گفت: یکی از کودکان به دست متهمان خفه و دیگری با ضربه‌سنگی جان خود را از دست داد.

اصلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متهمان اواخر دی ماه از زندان آزاد شده بودند گفت: یکی از این متهمان پس از آزادی توسط ماموران به دلیل ولگردی دستگیر شده بود، اما پس از اخذ تعهد آزاد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نباید مجرمان آزاد شده از زندان توسط پلیس کنترل شوند، گفت: این افراد کارتن خواب بودند و خانه برای کنترل این افراد نداشتند. اما باید سازمان‌های متولی امر زیرساخت‌های کنترلی را آماده کنند تا پلیس نیز بتواند نسبت به کنترل مجرمان سابقه‌دار آزاد شده از زندان اقدام کند.

اصلانی بار دیگر ضمن تاکید بر نقش تربیت خانواده‌ها گفت: کودکان خود را به گونه‌ای آموزش دهید که با افراد غریبه در خیابان ارتباطی نداشته باشند.








گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
ورود سامانه جدید بارشی به کشور
دلایل سه گانه خاتمی برای کاندید نشدن
مرکز مبادلات ارزی به بانک مرکزی منتقل شد
وزیر کشور پیشین احمدی‌نژاد: انتخابات سال 88 «تقلب» نشد، «تخلف» شد
فساد ۳ هزار میلیاردی از زبان متهم فراری