سازمان امداد و نجات
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از نجات تیم 11 نفره دانشجویان که در ارتفاعات «تفتان» گرفتار شده بودند خبرداد.
حسین درخشان با بیان اینکه روزگذشته امدادگران کوهستان از طریق تماس مرکز اورژانس در جریان مفقودشدن تعدادی کوهنورد در ارتفاعات تفتان شدند، گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله چهار تیم امدادی به منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که اعضای یک تیم کوهنوردی در ارتفاعات 3000 متری تفتان گرفتار شده‌اند، گفت: بررسی اولیه نشان داد که تعدادی از این کوهنوردان در هنگام بازگشت، دچار مصدومیت شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه اعضای این تیم کوهنوردی، دانشجو بودند گفت: امدادگران در عملیاتی هفت ساعته توانستند محل دقیق این افراد را در ارتفاعات 3700 متری بیابند.

درخشان با بیان اینکه سه عضو این تیم 11 نفره به علت سقوط از سنگ‌های لغزنده، دچار مصدومیت شدند گفت: نجات و انتقال این مصدومان در دستور کار قرار گرفت و این افراد به دامنه کوه منتقل و به بیمارستان امام علی (ع) زاهدان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه مابقی کوهنوردان نیز با راهنمایی امدادگران به پناهگاه «درگل» منتقل شدند، گفت: سرانجام پس از 14 ساعت، عملیات جست‌وجو و نجات تیم دانشجویی در تفتان پایان یافت.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
ساعات آموزشی مدارس کاهش یافت؟
آقازاده های جدید+تصویر
بانک‌هایی که سودشان بیش از نرخ شورای پول و اعتبار باشد جریمه می‌شوند
دانشمند ایرانی برای اولین بار از زیستگاه پستانداران و دوزیستان عجیب جهان نقشه برداری می کند
این خودروها با ارز 1400 تومان وارد کشور می شوند!