قاتل به خانه مقتول آمد
مرد معتادی كه برای دزدیدن طلاهای زن عمویش او را پیش از مرگ شكنجه كرده بود، سرانجام به جرم قتل اقرار كرد. متهم در حالی بازداشت شد كه برای تسلیت به خانواده عمویش بنر چاپ كرده بود.
 این جنایت صبح روز پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در یكی از واحدهای ساختمان مسكونی پنج طبقه‌ای در خیابان فرجام، خیابان حیدر‌خانی رخ داد. اهالی ساختمان بعد از دیدن شعله‌های آتش و دود كه از خانه همسایه زبانه می‌كشید، پلیس و آتش‌نشانان را با خبر كردند. مأموران پلیس در محل حادثه دریافتند آتش‌نشانان همزمان با مهار آتش، پیكر نیمه‌جان زن سالمندی را كه مچ دست راستش بریده بود از داخل آتش خارج و به بیمارستان الغدیر منتقل كرده‌اند. وقتی مأموران پلیس راهی بیمارستان شدند، دریافتند زن سالمند به دلیل خونریزی شدید در راه بیمارستان جان باخته است.

با اعلام مرگ مشكوك زن سالمند، قاضی شهریاری، بازپرس كشیك ویژه قتل دادسرای جنایی و كارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خودشان را آغاز كردند. بررسی‌های اولیه حكایت از آن داشت كه این زن بعد از خودزنی، خانه‌اش را آتش زده است.

پسر مقتول به بازپرس شهریار گفت: مادرش راست دست بود در حالی كه بریدگی‌های روی دست راست نمی‌توانست از سوی مقتول ایجاد شده باشد. خانواده مقتول همچنین گفتند، مقدار زیادی از طلای وی به سرقت رفته است. بنابراین تیم جنایی احتمال دادند قتل با انگیزه سرقت صورت گرفته باشد. از آنجا كه آثار خرابی درخانه دیده نمی‌شد، تیم جنایی احتمال دادند كه جنایت از سوی فردی آشنا صورت گرفته و قاتل بعد از ارتكاب جنایت برای فریب پلیس خانه را به آتش كشیده باشد.

پسر مقتول به قاضی شهریاری گفت: ساعتی قبل همسایه‌ها به من خبر دادند كه خانه مادرم آتش گرفته و مادرم در میان آتش گرفتار شده است. به سرعت به خانه مادرم آمدم كه متوجه شدم آتش‌نشانان پیكر نیمه‌جان مادرم را كه مچ دست راستش بریده بود، از داخل خانه بیرون آوردند. من همراه اورژانس، مادرم را به بیمارستان رساندم اما او در میانه راه جان باخت. وی همچنین گفت: مادرم طلاهای زیادی در سر و گردن داشت اما زمان حادثه طلاهایش نبود. در شاخه دیگر از تحقیقات شوهر مقتول گفت: صبح به همراه همسرم در خانه‌مان نشسته بودم كه برادر‌زاده‌ام به نام سعید به خانه ما آمد. او من و همسرم را برای شام به خانه‌شان دعوت كرد. من و سعید ساعتی بعد از خانه خارج شدیم و وی در كوچه از من خداحافظی كرد اما نیم ساعت بعد مرا از ماجرا با خبر كردند.

یكی از همسایه‌ها هم گفت: ساعتی قبل از آتش‌سوزی متوجه شدم مردی وارد خانه مقتول شد. من صدای گریه و التماس زنی را از داخل خانه شنیدم اما پنج دقیقه بعد صدای گریه قطع شد. وی ادامه داد: بعد از این در خانه مقتول به آهستگی باز و بسته شد و كسی از داخل خانه خارج شد. قاضی شهریاری به خبرنگار ما گفت: با توجه به تحقیقات، اولین مظنون سعید بود كه بلافاصله از طریق خانواده مقتول با او تماس گرفتیم و موضوع مرگ زن عمویش را به او اطلاع دادیم. از او خواستیم تا برای كمك به عمویش در محل حادثه حاضر شود. ساعتی بعد متهم در حالی كه یك بنر تسلیت هم چاپ كرده بود به محل حادثه آمد. ما متهم را دستگیر كردیم و به او تفهیم اتهام شد اما وی اتهام قتل را انكار كرد.

متهم در بازجویی‌های بعدی وقتی با مدارك و شواهد روبه‌رو شد به قتل زن عمویش اعتراف كرد و گفت: مدتی است به خانه عمویم رفت و آمد داشتم كه متوجه شدم مقتول مقدار زیادی طلا و جواهر در خانه‌اش نگهداری می‌كند. من معتاد به مواد مخدر هستم به خاطر همین وسوسه شدم تا در فرصت مناسبی طلاها و جواهرات او را سرقت كنم.

روز حادثه به خانه آنها رفتم و عمو و زن‌عمو را برای شام به خانه‌مان دعوت كردم. ساعتی بعد وقتی عمویم قصد داشت به بیرون برود، من هم خداحافظی كردم و از خانه آنها خارج شدم.

بعد به پاركینگ برگشتم و مخفی شدم تا اینكه عمویم از محل دور شد و بعد به بهانه اینكه چیزی در خانه‌شان جا گذاشته‌ام، وارد خانه آنها شدم. مقتول تنها بود و فرصت را مناسب دیدم تا نقشه‌ام را اجرا كنم. چاقویی از آشپزخانه برداشتم و مقتول را تهدید كردم تا محل نگهداری جواهرات را به من بدهد اما او مقاومت كرد و مدعی بود كه طلایی ندارد. او را شكنجه كردم اما باز هم نشانی محل طلا‌ها را نداد. مقتول با گریه و التماس از من خواست تا رهایش كنم. وقتی محل نگهداری طلاهایش را پیدا نكردم به زور گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشوار‌ه او را از سر و گردن و دستش بیرون آوردم.

وی ادامه داد: بعد از این من برای اینكه دستم رو نشود با چاقو رگ دست مقتول را زدم و بعد هم مبل را آتش زدم تا حادثه را خودكشی جلوه دهم اما چند ساعت بعد از حادثه دستم رو شد و گرفتار شدم. متهم ادامه داد: بعد از حادثه با كمك زن جوانی طلا‌های سرقتی را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به یك طلا فروش فروختم. بعد از اقرارهای سعید، مأموران مرد طلافروش و زن جوان را دستگیر كردند.

مرد طلافروش گفت: من طلا‌ها را ۱۰ میلیون تومان خریدم اما ۸میلیون تومان به آنها دادم و قرار شد وقتی فاكتور آن را تحویل دهند، ۲ میلیون باقی مانده را پس دهم. تحقیقات از متهمان به دستور قاضی شهریاری توسط كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
ساعات آموزشی مدارس کاهش یافت؟
آقازاده های جدید+تصویر
بانک‌هایی که سودشان بیش از نرخ شورای پول و اعتبار باشد جریمه می‌شوند
دانشمند ایرانی برای اولین بار از زیستگاه پستانداران و دوزیستان عجیب جهان نقشه برداری می کند
این خودروها با ارز 1400 تومان وارد کشور می شوند!