محاکمه عاملان آزار و قتل کودکان
دادگاه غیرعلنی است
عاملان ربودن، آزار و اذیت و قتل کودکان در شهر بهارستان در وقت فوق العاده و به صورت غیرعلنی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شوند.

 ۲۹ دی‌ ماه سال گذشته یک پرونده تحت عنوان ناپدید شدن کودکی به نام امیرمهدی به پلیس داده شد. این در حالی بود که چندی بعد در پنجم بهمن ماه امسال نیز مفقودشدن کودکی دیگر به نام امیرعلی به پلیس گزارش شد.

پس از چند روز جسد امیرمهدی کشف شد و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیم ویژه‌ای برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده تشکیل شد. در این رابطه بیش از ۱۰۰ مظنون شناسایی و برای تحقیقات به پلیس منتقل شدند.

بیش از ۱۹ مورد فرضیه در مورد چگونگی قتل کودک اول و مفقودشدن کودک دوم از سوی پلیس مطرح شد که سرانجام شناسایی و کنترل افراد بزهکار و سابقه‌دار برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان اصلی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

نام دو نفر به اسامی مرتضی و منصور که دارای سوابق متعددی از جمله آزار و اذیت جنسی نیز بودند مورد توجه پلیس قرار گرفت.این افراد در سطح شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان اقدام به اعمال مجرمانه می‌کردند. از سوی دیگر با علائم و بررسی آثار صحنه جرم و آزمایشات تخصصی مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا، ماموران سرنخی علمی از حضور این دو متهم در صحنه جنایت به دست آوردند.

تلاش برای یافتن سرنخی از سرنوشت کودک دوم نیز ادامه داشت تا این‌که بر اساس گزارشهای محلی عنوان شد که بوی تعفنی از یکی از محلات بهارستان به مشام می‌رسد. سرانجام جسد متلاشی‌شده کودک دوم زیر پل ریل راه‌آهن کشف شد. جسد متلاشی شده این کودک در دالانی تنگ کشف شد و این در حالی بود که ماموران و اقوام این کودک بار‌ها این محل را مورد جست‌وجو قرار داده بودند، اما سرانجام بوی تعفن این کودک راز جنایت دوم را فاش کرد.

دو مرد تبهکار در بازجویی ها به قتل اعتراف کردند و مدعی شدند قربانیان را با انگیزه آزار و اذیت ربوده و به قتل رسانده اند. آنها با هم قرار گذاشته بودند که هفته ای یک کودک را به قتل برسانند.  مرتضی و منصور در اعترافات خود عنوان کردند که کودک اول را به بهانه دادن بیسکویت و کودک دوم را به بهانه دادن شکلات ربوده‌اند. متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که موقعی که بیسکویت را به کودک نشان دادند، خود او به صورت دوان دوان به سمت آن‌ها آمده بود . این افراد پس از ربودن کودکان با تجاوز به آن‌ها، آنان را به قتل می‌رساندند. یکی از کودکان به دست متهمان خفه و دیگری با ضربه‌سنگی جان خود را از دست داد.

با تکمیل تحقیقات بازپرس شهر بهارستان برای دو مرد جنایتکار به اتهام قتل و ربودن کودکان کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.

به دلیل حساسیت موضوع قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برای پرونده وقت فوق العاده تعیین کرده و قرار منصور و مرتضی 12 خرداد به صورت غیرعلنی محاکمه شوند.

دو مرد جنایتکار در حالی محاکمه می شوند که سرنوشت دختر 9 ساله و پسر 3.5 ساله ای که در این منطقه ناپدید شده اند همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
هزاران موشک سپاه آماده شلیک به منافع حیاتی دشمنان در منطقه است
مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در ایران با بهره‌گیری از تجربه اردن
آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از فردا
روزانه ۷۵ هزار چک برگشت می‌خورد
قطع اینترنت در چه شرایطی مجاز است؟