بخشش متهم
متهم آزاد شد
سرقت 300 تومان موجب قتل جوانی در سال 86 شد ولی پس از صدور رای نهایی دیوانعالی كشور خانواده ولی دم قبل از اعدام متهم وی را بخشیدند و متهم آزاد شد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام كرد: قاتل در فروردین سال 86 هم خدمتی اش را به دلیل پس ندادن كیف پولش، هدف گلوله قرار داده و به قتل می رساند.

ماجرا از این قرار است كه مقتول به شوخی كیف پول قاتل را از دستش قاپیده و با خارج كردن سیصد تومان از كیف خطاب به وی می گوید: با این پول نوشابه می خرم و با هم می خوریم. قاتل عصبانی شده و تا سه شماره به مقتول فرصت می دهد كیفش را برگرداند كه با امتناع وی، در اقدامی جنون آمیز با شلیك گلوله سرباز مذكور را به قتل می رساند.

قاتل در دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان از حیث قتل، به قصاص نفس و از جهت جنبه عمومی جرم  به 3 سال حبس محكوم می شود.

در نهایت رأی صادره پس از بررسی در مراجع تجدیدنظر در نهایت به تأیید دیوان عالی كشور می رسد. از همین زمان به جهت ندامت شدید قاتل و آشكار شدن آثار تنبه و اصلاح در وی، تلاش های مسؤولین سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برای اخذ رضایت اولیاء دم پرونده آغاز و در نهایت خانواده مقتول، قاتل را مورد عفو قرار می دهند.

در این ماجرا اولیاء دم از حق مسلم خود كه قصاص بود، گذشت كردند. بر اساس اعلام این سازمان در پرونده فوق اگر اولیاء دم راضی به عفو قاتل نمی شدند چاره ای جز قصاص نبود و در پایان، با حضور مدیر اداره كل زندان های استان، حكم آزادی محكوم به وی ابلاغ و از زندان آزاد شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
فتح «القصیر» پیروزی چشم‌گیر برای سوریه
محدودیت‌ ترافیکی در محور‌های چالوس و هراز
تکلیف خریداران غیرقانونی مسکن مهر چه می‌شود؟
مکالمات تلفن همراه گران نشده است
ادعاهای نادرست رسانه‌های ترکیه علیه اتباع ایرانی تکذیب شد