قتل زن تنها
اعتراف برای نجات دوست از اعدام
پسر جوان که با همدستی دوستش زن تنها را به قتل رسانده بودند، در جلسه محاکمه مدعی شد دوستش در قتل نقشی نداشته و برای نجات او از اعدام مشارکت در جنایت را قبول کرده است.

شامگاه 14 مرداد سال گذشته مأموران کلانتری 108 نواب از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 در جریان خبر احتمال فوت در طبقه سوم ساختمانی مسکونی در خیابان رودکی قرار گرفتند .

با ورود مأموران به داخل واحد مسکونی طبقه سوم، مأموران جسد متعلق به زنی 40 ساله به نام ناهید را کشف کردند که وضعیت جسد نشان از مرگ متوفی در چند روز گذشته داشت. با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم، پزشکی قانونی و تشخیص هویت و انجام بررسیهای اولیه ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متوفی بر اثر خفگی و انسداد جریان تنفسی به قتل رسیده است که شواهد نشان از آن داشت که مقتول بر اثر فشار ناشی از پیچیده شدن شال به دو گردن به قتل رسیده است .

بررسی صحنه جنایت نشان از آن داشت که قاتل یا قاتلین از آشنایان مقتول بوده اند چراکه هیچگونه آثاری از ورود به عنف به داخل منزل مقتول، در محل مشاهده نشد. با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده، کارآگاهان به تحقیق از همسایگان و خانواده مقتول پرداخته و در همان مراحل اولیه اطلاع پیدا کردند که مقتول اعتیاد شدیدی به مصرف کراک و شیشه داشته و به همین علت از همسر خود متارکه کرده و با دیگر اعضای خانواده اش نیز رفت و آمدی نداشته است.

در تحقیقات از همسایگان نیز مشخص شد که مقتول به واسطه اعتیاد به موادمخدر، محل سکونت خود را به محلی برای رفت و آمد افراد معتاد و استعمال موادمخدر تبدیل کرده و به همین علت افراد زیادی به خانه وی در رفت و آمد بوده اند که همین موضوع باعث ایجاد نارضاتی در میان اهالی محل شده بود.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره دهم در بررسیهای دقیق تر خود موفق به پیدا کردن اسناد و مدارک متعلق به حساب عابر بانک متعلق به مقتول شدند اما با وجود بازرسی های دقیق هیچگونه عابر بانک متعلق به مقتول از منزل وی کشف نشد .

کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با توجه به احتمال به سرقت عابر بانک متعلق به مقتول ، بررسی حساب بانکی وی را در دستور کار خود قرار داده و اطمینان پیدا کردند که در زمان مرگ او ، قاتل یا قاتلین اقدام به برداشت پول از حساب وی کرده اند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و با شناسایی محل برداشت وجه نقد در یک مغازه سوپرمارکت در منطقه سعادت آباد و همچنین در یک شعبه بانکی در منطقه اتوبان یادگار امام ، با مراجعه به این دو محل به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربینهای مداربسته آنها پرداخته و اطمینان پیدا کردند که در هر دو نوبت، جوانی حدود 25 ساله اقدام به انجام خرید از سوپر مارکت و برداشت وجه نقد از حساب متعلق به مقتول کرده است .

بلافاصله تصاویر به دست آمده از دوربینهای مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و اعضای خانواده مقتول موفق به شناسایی تصویر بهزاد 24 ساله شدند. همسایگان مقتول نیز با مشاهده تصاویر بهزاد عنوان داشتند که بهزاد از مدتی پیش و به همراه افراد دیگری در منزل زن تنها در حال رفت و آمد بوده است .

سرانجام با شناسایی هویت بهزاد و انجام تحقیقات پلیسی ، مخفیگاه وی در منطقه سعادت آباد شناسایی و کارآگاهان 17 آبان ، بهزاد را در مخفیگاهش دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند .

با انتقال بهزاد به اداره دهم و آغاز تحقیقات ، وی به ارتکاب جنایت با همدستی یکی از دوستان خود به نام حمزه  19 ساله اعتراف کرد. با توجه به اعترافات صریح بهزاد، کارآگاهان حمزه را نیز 18 آبان در مخفیگاهش واقع در خیابان پیروزی دستگیر کردند که این متهم نیز در تحقیقات با تأیید اظهارات بهزاد ، به مشارکت در ارتکاب جنایت اعتراف کرد .

در ادامه سه نفر دیگر به نام های سعید ، امیر و نیلوفر نیز دستگیر شدند که در مخفی کردن متهمان با آنها همکاری داشتند.

محاکمه متهمان

با تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان صبح امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده حمزه و بهزاد متهم به مشارکت در قتل عمدی ناهید و سه متهم دیگر متهم به  تلاش در اخفای متهمان هستند که با توجه به اعترافات متهمان، بازسازی صحنه قتل و گزارش پزشکی قانونی برای متهمان تقاضای مجزات قانونی دارم.

سپس اولیای دم در جایگاه حاضر شده و برای قاتلان تقاضای قصاص کردند.

رئیس دادگاه در ادامه با تفهیم اتهام به بهزاد از او خواست از خود دفاع کند که متهم به قتل با قبول اتهامش گفت: بهزاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : از طریق یکی از دوستان خود با مقتول آشنا شدم و به منزل وی رفت و آمد داشتم. روز حادثه من به همراه دوستم حمزه  در منزل مقتول بودیم. قرار بود تا از افرادی که برای مصرف موادمخدر به منزل ناهید می آیند زورگیری کنیم که دو نفر خانم و آقا وارد منزل شدند که طبق نقشه ، من و حمزه با آنها درگیر شدیم و داخل کیف آنها را گشتیم اما هیچ پولی همراهشان نبود . ناهید گمان می کرد که ما به او دروغ می گوییم و با این تصور با ما درگیر شد . ابتدا او را هل دادم که به زمین افتاد . بعد با شالی که دور گردن ناهیدبود ، او را خفه کرده و پس از سرقت عابر بانک که رمز ورود به حساب بر روی آن نوشته بود از خانه فرار کردیم . در ابتدا حمزه برای اینکه جرم من کم شود مشارکت در قتل را قبول کرد اما در جنایت هیچ نقشی نداشت.

سپس حمزه در جایگاه حاضر شد و با تائید حرف های بهزاد گفت: تصور می کردم اگر اتهام مشارکت در قتل را به گردن بگیرم بهزاد اعدام نمی شود اما وقتی فهمیدیم که این موضوع هیچ تاثیری در مجازات ندارد واقعیت را گفتیم.

سه متهم دیگر پرونده نیز پس از قرار گرفتند در جایگاه منکر اتهام خود شدند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها قضات دادگاه برای صدور حکم قانونی وارد شور شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
برگزاری همایش حامیان عارف در تهران
جدول قیمت ارز. طلا. سکه 92/03/18
کاهش هزینه‌های درمان، مهمترین وعده‌ نامزدها در حوزه سلامت
معترضان به درخواست اردوغان اهمیتی ندادند
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز (92/03/18)