ابهام 4 ساله در راز قتل
فاش نشدن راز قتل مردی که چهار سال قبل با شلیک گلوله از پا درآمد، سبب شد اولیای دم مقتول خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شوند. به گزارش خبرنگار ما این پرونده از ششم خرداد سال 88 به جریان افتاد.
ساعت 11 صبح آن روز در تماس با پلیس تهران خبر دادند مردی در مغازه فروش لبنیات در مرکز شهر به قتل رسیده است. وقتی کارآگاهان در صحنه جرم حاضر شدند جنازه مردی 45ساله به نام حسن را مشاهده کردند که هدف گلوله قرار گرفته بود.

صاحب مغازه که آن زمان در محل کارش حضور نداشت وقتی به فروشگاه رسید به ماموران گفت اصلا درباره قتل کارگرش چیزی نمی‌داند و حدسی هم نمی‌تواند بزند. او بعد از بررسی دقیق مغازه اعلام کرد چکی به مبلغ 400هزارتومان از او سرقت شده است.

کارآگاهان در ادامه وقتی فهمیدند یکی دیگر از کارگران نیز روز حادثه در مغازه حضور داشت به بازجویی از او پرداختند. این مرد گفت: «من نظافتچی هستم و امروز تا ساعت 10 صبح در لبنیاتی بودم و کارها را انجام دادم، تا آن ساعت فقط زنی به‌عنوان مشتری وارد مغازه شد و بعد از خریدن شیر رفت و دیگر کسی را ندیدم، همان ساعت  هم آنجا را ترک کردم و دیگر از چیزی خبر ندارم.» افسران جنایی در تحقیقات خود پی بردند حسن از اهالی ملایر است که برای کار به پایتخت آمده بود و در تهران تنها زندگی می‌کرد. پلیس در آن زمان هیچ سرنخی از این جنایت به دست نیاورد و خانواده مقتول نیز اعلام کردند به شخصی خاص مظنون نیستند.

 در این میان تنها امید برای رازگشایی از جنایت این بود که قاتل برای نقدکردن چک 400هزارتومانی اقدام کند. مشخصات این چک به تمامی بانک‌ها اعلام شد تا اگر فردی برای وصول آن مراجعه کرد پلیس را در جریان قرار بدهند اما هیچ خبری از چک نشد. به این ترتیب تحقیقات به بن‌بست رسید تا اینکه بالاخره اولیای دم مقتول بعد از گذشت بیش از چهار سال از وقوع قتل خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شدند.

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به این درخواست که صبح دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، اعلام کرد: «این پرونده همچنان باز است ولی چون قانون پیش‌بینی کرده است اگر قاتل شناسایی نشود دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت خواهد شد، درخواست اولیای دم را به دادگاه ارایه داده‌ایم.» در ادامه اولیای دم مقتول خواسته خود را مطرح کردند و سپس هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:روزنامه شرق

مطالب پیشنهادی :
سگ‌های ولگرد دختر بچه 4 ساله را نجات دادند
همسران مقامات دولتی در برج میلاد + عکس
با انتشار نامشان ، پیگیری ما خراب شد!!!
ریاست جمهوری و اخراج یک نابینا ؟؟؟
همکلاسی‌ها هم سر خود را تراشیدند+ عکس