مصدومین زلزله سی سخت یاسوج به 75 نفر رسید
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل زلزله ۵.۲ ریشتری در شهرهای یاسوج و سی‌سخت ۷۵ نفر مصدوم شدند که حال دو نفر از مصدومان وخیم است.

درمان ۵۵ نفر به صورت سرپایی/۵ مصدوم در حال اعزام به اتاق جراحی

جلال پوران‌نفر رئیس مرکز فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 75 نفر بر اثر وقوع زلزله 5.2 ریشتری در شهرهای یاسوج و سی‌سخت مصدوم شدند و از این تعداد 9 نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده و مابقی به مراکز درمانی یاسوج منتقل شدند که حال دو نفر از مصدومان وخیم است.

اورژانس 115 در حالت آماده قرار دارد و مقرر شده تا دقایقی دیگر دو بالگرد ارتش جمهوری اسلامی با هدف ارائه خدمات در فرودگاه یاسوج مستقر می‌شوند.

ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه/ رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمارمصدومین زلزله سی سخت تا این لحظه را ۸۴ نفر اعلام کرد و گفت:  ۲۹ نفر بستری  و ۵۵ نفر هم به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ نفر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند که ۲۷ نفر بستری و ۴۲ نفر به صورت سرپائی درمان شدند، افزود:  ۱۴ نفر به بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج منتقل شدند که یک نفر بستری و ۱۳ نفر سرپائی درمان شدند یک نفر هم به بیمارستان امام سجاد یاسوج منتقل شد و ۹ نفر از مصدومین هم در محل درمان شدند.

ساعت ۱۳:۰۰/ سخنگوی اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین را ۷۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۶۴ نفر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، ۱۱ نفر به بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج و ۱ نفر به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ مصدوم در حال اعزام به اتاق جراحی (بیمارستان شهید بهشتی) می باشند، گفت: ۳۹ مصدوم پس از دریافت خدمات لازم درمانی از مراکز فوق ترخیص و ۳۷ مصدوم در بخش اورژانس تحت نظر می باشند.

ارزیابی در مناطق عشایر نشنین تنگه گنجه ای ادامه دارد.

ساعت ۱۲:۰۸ دقیقه/سخنگوی اورژانس کشور گفت: در مجموع تعداد مصدومین منتقل شده توسط اورژانس ۴۳ نفر که از این تعداد ۲۰ نفر همچنان بیمارستان هستند و مابقی بعد از انجام امور درمانی مرخص شدند.

۲۰ نفر هم بصورت سرپایی در روستاها به مراکز درمانی مراجعه کردند که بعد از اقدامات لازم بصورت سرپایی در محل درمان شدند.

ساعت ۱۱:۲۸ دقیقه/ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین زلزله صبح امروز در سی سختِ کهکیلویه و بویر احمد را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه شمار مصدومان زمین لرزه به ۵۱ نفر رسید که از این تعداد ۳۱ نفر اعزام و بستری و ۲۰ نفر مراجعه حضوری و درمان سرپایی شدند.

ساعت ۱۰:۳۶ دقیقه/ شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات، با بیان این مطلب که اینکه در زلزله ۵.۲ دهم ریشتری (سی‌سخت) واقع در استان کهگیلویه و بویر احمر تعداد ٧ روستای استان اصفهان همچنین ٨ روستای استان کهکلیویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون ٧ تیم استان کهکلیویه وبویراحمد به استعداد ٢٣ نفر(٨ نفر پرسنل و ١٥ نفر نجاتگر)و ٩ تیم استان اصفهان به استعداد ٢٧ نفر به منطقه اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه ترک خوردگی جزئی برخی منازل قدیمی تاکنون اعلام شده است، گفت: تعداد ٦ مصدوم ناشی از زلزله و ١٢ مصدوم ناشی از ترس و هراس (٤ مصدوم انتقالی و مابقی بصورت سرپایی) گزارش شده است که توسط عوامل اورژانس مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: /ilna.ir/tasnimnnews.com