هشدار وقوع سیلاب در خراسان رضوی و شمالی
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز و دوشنبه در خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد و با توجه به حجم روان‌آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، تمهیدات لازم باید اعمال شود

بارش در لرستان و خوزستان‌

احد وظیفه ‌‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و فعالیت سامانه بارشی تازه اظهار داشت: سامانه بارشی‌ از روز گذشته وارد کشور شد‌ و از بعدازظهر دیروز تاکنون در نیمه غربی کشور موجب بارش باران شده است.

وی بیان کرد: امروز‌ هم بارش‌های پراکنده‌‌ در نیمه غربی کشور‌ و جنوب غرب‌ شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال فارس‌ و لرستان‌ ادامه دارد و انتظار می‌رود، فردا و پس فردا بارش خاصی نداشته باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: روز یک‌شنبه بارش‌های پراکنده در استان‌های جنوب غرب کشور خواهیم داشت، دامنه‌های البرز هم امروز و فردا درگیر بارش‌های ضعیف است.

وظیفه ادامه داد: برای امروز بعد ازظهر بارش‌های نسبتا خوبی در غرب خراسان رضوی و شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز ارتفاعات البرز در شرق کشور و جنوب گلستان و شرق سمنان درگیر بارندگی هستند، اما بارندگی قابل ملاحظه نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه در نیمه غربی کشور‌ بارندگی چندانی نداریم، اما در نیمه شرقی کشور و شمال شرق بارش خواهیم داشت که بیشترین بارش‌ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوب سمنان خواهد بود.

وظیفه اظهار داشت: روز سه‌شنبه هفته جاری بارش‌های ضعیف و پراکنده در نوار غربی کشور خواهیم داشت و ارتفاعات البرز هم بارش‌های پراکنده و ضعیف دارد‌.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه تا جمعه هفته جاری بارش قابل ملاحظه‌ای در کشور نداریم و اغلب بارش‌ها ‌در نقاط مختلف کشور پراکنده خواهد بود.

وی تأکید کرد: امروز و روز دوشنبه در خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها به دلیل بارش‌ها وجود دارد؛ انتظار داریم بیشینه بارش در این مدت در شمال غرب خراسان رضوی به ۳۰ تا ۵۰ میلی متر برسد و موجب سیلابی‌شدن موقت مسیل‌ها در این مناطق شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: ‌اگرچه‌ سامانه بارشی فعلی فعال در کشور بسیار ضعیف‌تر از سامانه‌های بارشی اخیر است، اما با توجه به حجم روان آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، توصیه می‌شود، سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب، تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی ‌به عمل آورند.

وظیفه اضافه کرد: انتظار داریم‌ موجب بعدی بارش‌ها‌ که موج متوسط فصل بهار هم است، از یکشنبه هفته آینده و روز دوشنبه وارد کشور شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com