علت مرگ ۴ زن در بیمارستان امام اهواز
معاون کل وزارت بهداشت، علت مرگ ۴ زن در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز را تشریح کرد

تشریح علت مرگ 4 زن در بیمارستان اهواز

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فوت ۴ بیمار زن در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز، اظهارداشت: از صبح همان روز به همراه هیئت ۹ نفره از وزارت بهداشت به اهواز آمدیم و همه ابعاد قضیه به دستور مستقیم وزیر بهداشت بررسی شد.

او افزود: از این ۴ بیمار، ۳ نفر آن‌ها قبل از بروز واقعه دچار ایست قلبی تنفسی شده بودند و یکی از آن‌ها خانم ۸۶ ساله‌ای بود که سکته وسیع تحتانی قلب داشت که اقدامات قابل‌ توجهی برای آن‌ها انجام‌ شده بود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در لحظاتی که بارندگی شدید بود یک‌ فاز از برق سه فاز بیمارستان قطع و در پی آن یکی از دستگاه‌ های ذخیره برق و UPS بیمارستان در آن بخش دچار مشکل شد.

حریرچی بیان داشت: به سبب اینکه دستگاه‌های ذخیره برق دیگر نیز می‌توانند به میزان محدودی کمک کنند، ۴ نفر دچار حادثه شدند و فوت کردند که به خانواده آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

او تأکید کرد: جلسات مشترکی با بازپرس ویژه و رئیس پزشکی قانونی داشتیم که به مسائل مربوط به پرونده رسیدگی خواهد شد و علیه هر اشکال سیستمی چه از لحاظ فنی و چه ازلحاظ اجرایی، بدون رودربایستی اقدام قانونی خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص وقوع خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در موضوع خودکشی‌ ها خواهش می‌کنم رسانه‌ها به این موضوع توجه کنند که اعلام خودکشی یک پروتکل از پیش تعیین‌شده دارد و نمی‌توان هر مرگی را خودکشی نامید.

او ادامه داد: به خاطر جذابیت‌ های خبری و آب‌ و تاب دادن به اخبار از چرایی و چگونگی اطلاعاتی داده می‌شود، اما هنگامی‌که با دقت بررسی کردیم متوجه شدیم آن چیزی که در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اتفاق افتاده ارتباطی به مسائل تحصیلی و دانشگاه ندارد.

حریرچی تصریح کرد: ایران ازلحاظ میزان خودکشی جزو کشور‌های متوسط رو به پایین در دنیاست، اما میزان بروز آن در کشور صفر نیست و در برخی از موارد رسانه‌های خارجی نیز در انتظار سوءاستفاده از این مسئله هستند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir