محاکمه دوباره آرمان به اتهام قتل غزاله
آرمان، پسر جوانی كه متهم به قتل دختر جوانی به نام غزاله است، پس از توقف اجرای حكمش و قبول درخواست اعاده دادرسی، 22‌ شهریور دوباره محاكمه می‌شود

محاکمه دوباره آرمان به اتهام قتل غزاله در 22‌ شهریور

تحقیقات جنایی در این پرونده جنجالی از 12‌بهمن 92 با ناپدید شدن دختر جوانی به نام غزاله آغاز شد. آن‌طور كه خانواده غزاله به پلیس گفته بودند، دخترشان برای رفتن به مطب دكتر از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته بود.

پلیس با بررسی تماس‌های غزاله متوجه شد، او روز ناپدید شدنش با پسری به نام آرمان تماس داشته است. با كشف این سرنخ آرمان دستگیر شد و در تحقیقات به قتل غزاله اعتراف كرد و گفت: من و غزاله چندی قبل در سفری كه همراه خانواده‌هایمان به تركیه رفته بودیم، آشنا شدیم.

ارتباط‌مان ادامه داشت تا این‌كه غزاله تصمیم گرفته از ایران برود. روز حادثه برای صحبت به خانه‌مان آمد كه با هم بحث كردیم. او را هل دادم. روی زمین افتاد و بیهوش شد. بعد با میله چند ضربه به سرش زده و جسدش را در چمدان گذاشته و از خانه بیرون بردم و داخل سطل زباله در خیابان میرداماد انداختم.

در حالی كه جسد غزاله پیدا نشد، آرمان پای میز محاكمه قرار گرفت و این بار اعترافات قبلی‌اش را رد كرد و گفت: من غزاله را نكشتم. او هنگام خروج از خانه از پله‌ها سقوط كرد.

سرانجام برای پسر جوان حكم قصاص صادر و در دیوان‌عالی كشور تائید شد.

با گذشت شش سال از قتل، نام آرمان در فهرست اعدامی‌ها قرار گرفت اما در روز اجرای حكم، پدر و مادر غزاله یك ماه به او فرصت دادند تا اعلام كند جسد غزاله را كجا مخفی كرده است. در این فرصت وكیل آرمان به خاطر ابهامات پرونده، درخواست اعاده دادرسی را مطرح كرد كه قبول شد و با نظر قضات دیوان‌عالی كشور، پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد. قرار است آرمان 22شهریور امسال دوباره در شعبه پنجم دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه جام جم