اعدام زن و شوهر قاتل در یاسوج
حکم قصاص زوج جوانی که به فاصله پنج روز دو مرد جوان را به قتل رسانده بودند سحرگاه سه‌ شنبه در زندان مرکزی یاسوج اجرا شد

حکم قصاص زوج جوانی اجرا شد

به‌ گزارش روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح ابعاد پرونده گفت: ۲۷ آذر سال ١٣٩٧، مرد جوانی که از ناحیه گلو مجروح شده بود به مأموران نیروی انتظامی مراجعه کرده و مرد جوانی را که در حال فرار بود به‌عنوان ضارب خودش معرفی کرد. با راهنمایی فرد مجروح، مأموران به تعقیب ضارب پرداخته و به فاصله کمی موفق به دستگیری مرد جوان شدند و در ادامه مشخص شد همسر وی نیز همدستش بوده است که زن جوان نیز دستگیر شد.

در انجام تحقیقات اولیه توسط بازپرس و پلیس آگاهی، این زوج جوان به ارتکاب ۲ فقره قتل اعتراف کردند و با توجه به شکایت اولیای دم دو مقتول، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک ارسال و پس از برگزاری جلسات رسیدگی، قضات دادگاه حکم مبنی بر محکومیت هر دو متهم به اتهام شرکت در قتل عمدی هر دو زن و شوهر را صادر کردند. در ادامه با اعلام فرجام خواهی متهمان و تأیید این حکم در دیوان عالی کشور در نهایت با تقاضای اولیای دم این زوج در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرچند یکی از متهمان در دادگاه مدعی شد ارتباط نامتعارفی بین همسرش و دو مقتول وجود داشته و حتی مدعی بود انگیزه وی از ارتکاب ۲ قتل و یک شروع به قتل فقط برای احراز همین رابطه بوده، اما در جریان رسیدگی به این ادعا، هیچ دلیلی مبنی بر صحت این ادعا در تحقیقات قضایی کشف و این ادعا اثبات نشد.

ملک حسینی با آسیب شناسی چنین جرایمی اظهار داشت: در این پرونده مشاهده شد که این زن و شوهر به فاصله ۵ روز ۲ فقره قتل انجام داده بودند و حین ارتکاب جرم سوم یا قتل سوم، مضروب از دست آنها فرار کرده که با تحقیقات قضایی مشخص شد این زوج با برنامه‌ریزی منظم، مقتولان خود را با ضربات چاقو و سنگ به قتل رسانده که در ادامه نیز با بازجویی فنی از آنان اجساد دو مقتول کشف شد.

در بررسی و تحلیل این پرونده می‌بینیم که مشکلاتی چون فقر مادی و فرهنگی و عدم تقید به امورات مذهبی و ایجاد برخی روندهای اشتباه در سوق دادن این زوج به این مسیر تباهی نقش داشته‌اند.ملک حسینی در پایان بیان داشت: سازمان‌های متولی و نهادهای پژوهشی می‌بایست با واکاوی این پرونده در خصوص علل حقیقی وقوع چنین پدیده شوم مجرمانه‌ای فعالیت تحقیقی و راهکار پیشگیری ارائه کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه ایران