سرقت مرگبار از طلافروشی به روایت شاهدان عینی
یک شاهد عینی گفت: ساعت ۷ شب بود که صدایی مثل ترقه آمد. تصور کردم بچه‌های محله ترقه‌بازی می‌کنند اما یک دقیقه بعد صداها بیشتر شد. از مغازه که بیرون زدم دیدم افراد مسلح به طلافروشی حمله کرده‌اند.

سارقان حدود سه کیلو طلا سرقت کردند

حدود ده روز از سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی در محله «مرتضی‌گرد» گذشته و اهالی و خانواده مقتول چشم‌انتظار دستگیری دزدان و مجازات آنها هستند. به گفته اهالی، جمع شدن کیوسک پلیس در آن محله باعث جرات بیشتر دزدان شده بود.

شامگاه پنجشنبه یازدهم اسفند امسال سه مرد مسلح به طلافروشی میلاد نور در خیابان خلیج‌فارس مرتضی‌گرد در جنوب تهران حمله‌ور شدند. طلافروش را با شلیک دو گلوله به قتل رساندند، برادر او و یک مرد دیگر را هم زخمی کردند و با گونی پر از طلا فرار کردند.

با گذشت حدود ۱۰روز از این سرقت در خیابان خلیج‌فارس ‌مرتضی‌گرد اهالی درباره قتل طلافروش و سرقت از آنجا صحبت می‌کنند. کرکره مغازه طلافروشی پایین است و بنرهای تسلیت روی آن خودنمایی می‌کند. برخی مغازه‌داران با ترس و وحشت مغازه‌های‌شان را باز کرده‌اند. یکی از این مغازه‌داران که از شاهدان ماجراست در این باره به خبرنگار ما گفت: مقتول به نام فردین حدود ۴۰سال داشت. ساعت ۷ شب بود که صدایی مثل ترقه آمد. تصور کردم بچه‌های محله ترقه‌بازی می‌کنند اما یک دقیقه بعد صداها بیشتر شد. از مغازه که بیرون زدم دیدم افراد مسلح به مغازه فردین حمله کرده‌اند. برادرش را دیدم که زخمی کف خیابان افتاده است. افراد مسلح همین‌طور تیراندازی می‌کردند و بعد سوار موتور شدند. فردین، برادرش و یک نفر هم در مغازه مجاور هدف قرار گرفته بودند. آنها به بیمارستان منتقل شدند که فردین فوت شد. سارقان موتورشان را در انتهای زمین‌های خاکی جا گذاشته و سوار پژویی شدند که منتظرشان بود و رفتند. موتور نیز سرقتی از آب درآمده است. امیدوارم قاتل و همدستانش زودتر بازداشت شوند و به‌سزای عمل خود برسند. چندی قبل در محله‌مان یک کانکس پلیس بود که همین قوت قلب مغازه‌داران بود و سارقان جرات نمی‌کردند برای سرقت اقدام کنند اما با جمع شدن کانکس جرات دزدان بیشتر شده است. مرد دوم شاهدی دیگر است که مغازه املاکی‌اش آن سوی خیابان و رو‌به‌روی مغازه طلافروشی است‌. سارقان دو تیر به مغازه‌اش شلیک کرده‌اند که رد یکی از آنها روی شیشه مانده است.

 او درباره این سرقت به خبرنگار ما گفت‌: سارقان سه نفر بودند. چهره‌های‌شان را پوشانده و قد و قامتی معمولی داشتند‌. دو نفرشان با پتک به شیشه ویترین طلافروشی زدند و آن را شکستند و طلاها را از ویترین برمی‌داشتند‌. همراه چند مغازه‌دار دیگر از مغازه‌های‌مان بیرون آمدیم تا مانع سرقت شویم که سارقان شروع به تیراندازی کردند. سارقان مسلح طلاها را در گونی سفید ریخته و فرار کردند. حدود ۱۵ تا ۲۰ گلوله فقط در خیابان شلیک کردند.

خواهرزاده مقتول نیز به خبرنگار جام‌جم گفت‌: دایی‌هایم چندسالی می‌شد این مغازه را اداره می‌کردند. هنوز باورمان نمی‌شود که یکی از آنها قربانی سرقت شده و به قتل رسیده است‌. از طریق همسایه‌ها متوجه سرقت شدیم‌.

سارقان که مسلح بودند بعداز خروج آخرین مشتری به سمت مغازه آمده و طبق گفته اهالی با خودشان تخته چوبی آورده بودند و با آن جلوی بسته شدن در مغازه را گرفته تا در بسته نشود و کرکره پایین نیاید. سارقان حدود سه کیلو طلا سرقت کردند. از دایی‌ام سه دختر ۹ ساله، دو و نیم ساله و سه ماهه به یادگار مانده است. سارقان با این اقدام بی‌رحمانه بچه‌ها را در شب عید بدون پدر کردند و داغ سنگینی بردل‌مان گذاشتند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.com