ماجرای قتل دردناک یک جوان معتاد در کمپ
متهمان پرونده قتل دردناک جوان معتاد که او را مجبور به خوردن فضولات خود کرده و آنچنان کتک زده بودند که قسمت‌هایی از بدنش خرد شده‌ بود، برای پرداخت دیه درخواست اعسار را مطرح کردند تا بتوانند از زندان آزاد شوند.

بخشش قاتل به شرط پرداخت دیه برای درمان معتادان


متهمان این پرونده جوانی معتاد به نام افشین را که از سوی خانواده‌اش برای ترک در کمپ بستری شده ‌بود چنان کتک زده‌ بودند که بعضی از استخوان‌های بدنش چندین تکه شده ‌بود. آنها مقتول را مجبور کرده‌ بودند مدفوع و ادرار خودش را بخورد.

این پرونده سال 99 به جریان افتاد و خانواده افشین به پلیس شکایت کردند و گفتند او کشته شده ‌است. این خانواده به ماموران گفتند: افشین به مواد مخدر اعتیاد داشت و چند بار برای ترک بستری شده‌ بود. آخرین بار به ما گفتند کمپی وجود دارد که ترک اعتیادش تضمینی است. ما افشین را به آنجا بردیم و بستری کردیم. هر بار که برای دیدار می‌رفتیم می‌گفتند حالش خوب است؛ اما آخرین بار جنازه‌اش را به ما تحویل دادند. وضعیت جسد به قدری بد بود و تکه شده ‌بود که قابل شناسایی نبود. ما شکایت داریم و خواستار رسیدگی هستیم.

به دستور بازپرس کشیک قتل تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد آثار کبودی وسیع، شکستگی‌های متعدد و کنده شدن گوشت بدن روی پیکر مقتول وجود دارد. همچنین پزشکی قانونی تایید کرد مقتول مدفوع و ادرار خودش را هم خورده است.

با توجه به وسعت شکنجه و مرگ این جوان بازپرس دستور بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته و همچنین تحقیق درباره عاملان قتل را صادر کرد. ماموران اداره آگاهی متوجه شدند عاملان قتل دوربین‌های مداربسته مرکز ترک اعتیاد را پاک کرده‌اند و فقط یک دوربین باقی مانده است که آن نیز همه اتفاقات را ضبط نکرده‌ است.

افشاگری درباره ابعاد وحشتناک شکنجه در مرکز ترک اعتیاد

فیلم دوربین مداربسته نشان می‌داد مدیر کمپ و پنج مرد دیگر افشین را به طرز وحشیانه‌ای شکنجه داده، او را کتک زده و موجب مرگ او شده‌اند.

همچنین دیگر معتادان اعتراف کردند مدیر کمپ آنها را وادار می‌کرد تا همدیگر را کتک بزنند و شکنجه کنند.

یکی از معتادان که در این پرونده متهم است گفت: من معتاد بودم که به کمپ ترک اعتیاد رفتم و بعد از سم‌زدایی وقتی وارد محوطه کمپ شدم فهمیدم جنایت‌هایی در آنجا رخ می‌دهد. مدیر کمپ ما را مسلوب‌الاراده می‌کرد. او ما را کتک می‌زد و آزار می‌داد و اگر از شکنجه‌ها به خانواده‌ها حرفی می‌زدیم به آنها می‌گفت ما دچار مشکلات روانی شده‌ایم.

این مرد ادامه داد: مدیر کمپ با حرف‌هایش کاری می‌کرد تا خانواده‌های ما راضی به ترخیص‌مان نشوند. با افشای این ماجرا مدیر کمپ و پنج متهم دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در جلسه رسیدگی اولیای‌ دم افشین درخواست قصاص کردند و گفتند گذشت هم نمی‌کنند. در ادامه متهمان یک به یک در جایگاه حاضر شدند.

مدیر کمپ که متهم اصلی پرونده است اتهام قتل را رد کرد و گفت: معتادان دیگر با افشین مشکل داشتند و آنها باعث مرگ او شدند. من آن زمان در کمپ نبودم. من لیسانس روانشناسی دارم و معتادانم را به‌خوبی درمان می‌کردم. نمی‌دانم چرا افشین با معتادان دیگر کنار نمی‌آمد و مدام پرخاشگری می‌کرد.

سپس متهمان دیگر که از معتادان همان کمپ بودند در جایگاه قرار گرفتند. آنها یک به یک درباره فجایعی که در کمپ ترک اعتیاد اتفاق افتاده‌ بود صحبت کردند و توضیح دادند مدیر کمپ آنها را وادار می‌کرد افشین را کتک بزنند. آنها گفتند مدیر کمپ در جاهایی از کمپ که در دید دوربین نبود آن‌قدر افشین را زد که خون بالا آورد و دست و پایش شکست.

با پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه مشخص نبود ضربه کشنده را چه کسی زده است متهمان را به پرداخت دیه و حبس محکوم کردند. صاحب کمپ به 10 سال زندان، دو سال ممنوعیت از تصدی و اداره هرگونه مرکز نگهداری افراد معتاد محکوم و پرداخت دیه محکوم شد. پنج متهم دیگر نیز هر یک به هشت سال زندان و پرداخت دیه محکوم شدند.

این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد؛ اما چون متهمان ردیف‌های دوم تا ششم، توان پرداخت دیه را به صورت یکجا نداشتند درخواست اعسار را مطرح کردند و از قضات دادگاه کمک خواستند. این پرونده یک بار دیگر به شعبه 2 ارجاع شد و متهمان در جایگاه حاضر و خواستار تقسیط دیه شدند.

مدیر کمپ که دیه را پرداخت کرده در میان متهمان نبود اما سایر متهمان اعلام کردند خواستار تقسیط دیه هستند. آنها گفتند: زمانی که در کمپ بودیم اعتیاد شدید داشتیم، ما هیچ چیز نداریم و درخواست تقسیط دیه داریم. قضات برای بررسی درخواست آنها وارد شور شدند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com