مردی که در یک جنایت از پیش طراحی شده همسر و کودک دوساله خود را کشته بود دیروز در جلسه بازپرسی رفتارهای تحقیرآمیز همسر خود را..
 

مردی که در یک جنایت از پیش طراحی شده همسر و کودک دوساله خود را کشته بود دیروز در جلسه بازپرسی رفتارهای تحقیرآمیز همسر خود را عامل این اقدام جنون آمیز دانست.
به گزارش خبرنگار بازیاب متهم که مهدی نام دارد شامگاه پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه همسر 25ساله خود به نام الهام و کودک دوساله اش به نام عرشیا را به قتل رساند و از خانه شان واقع در خیابان رباط کریم تهران گریخت. اجساد قربانیان صبح روز بعد کشف و تحقیقات برای دستگیری مهدی آغاز شد. در حالی که شواهد نشان می داد مهدی به خارج از کشور گریخته است محمد روشن بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی طی دستوری از اینترپل خواست قاتل فراری را شناسایی و دستگیر کند. یک هفته بعد از این ماجرا مهدی در حالی که به خانه اش باز گشته بود از سوی ماموران پلیس محاصره شد. وی سعی کرد با گروگان گرفتن پسر خاله اش که آن زمان در منزل متهم بود راه فرار خود را باز کند ولی وقتی موفق به این کار نشد اقدام به خودزنی کرد و ماموران او را به بیمارستان منتقل کردند.مهدی دیروز در حالی که بهبودی خود را بازیافته بود در دادسرای جنایی حاضر شد و در جلسه بازپرسی به تشریح انگیزه خود از قتل الهام و عرشیا پرداخت. او گفت؛ من چهار سال پیش با الهام ازدواج کردم. به رغم اینکه به همسرم بسیار علاقه داشتم، هیچ گاه خوشبختی را احساس نکردم. همسرم از من ایراد می گرفت و وضعیت مالی ام را بهانه یی برای سرکوفت زدن به من قرار داده بود. او همیشه می گفت ای کاش با مردی ثروتمند ازدواج می کرد. الهام حتی چندین بار به من گفت اگر از من جدا شود، می تواند با خواستگاری پولدار ازدواج کند. هر چند اطرافیان فکر می کردند من و همسرم خوشبخت هستیم اما وقایع درون زندگی ما به گونه یی بود که احساس سیاه روزی می کردم. بد رفتاری ها و تحقیرهای الهام مرا در شرایط بغرنجی قرار داده بود و او علاوه بر اینکه به من توهین می کرد کتکم نیز می زد. با این وجود من هر کاری را که برای رسیدن به آرامش لازم بود انجام می دادم. من در یک شرکت به عنوان تحصیلدار کار می کردم و در شیفت های کاری الهام، وظیفه نگهداری از عرشیا را بر عهده گرفتم.متهم به قتل ادامه داد؛ در حالی که از رفتارهای ناشایست الهام به ستوه آمده بودم، امسال هنگام سال تحویل سر سفره هفت سین از وی خواستم هر دو برای ساختن زندگی تازه و توام با خوشبختی تلاش کنیم اما این درخواست من با واکنش تند همسرم مواجه شد و درگیری لفظی پیش آمد. همان زمان بود که کینه ام از الهام به اوج رسید و تصمیم گرفتم وی را از بین ببرم.
مهدی ادامه داد؛ روز حادثه الهام به محل کارم تلفن زد و خبر داد قرار است مادرش برای شام به منزل ما بیاید. من که از پیش نقشه قتل همسرم را طراحی کرده بودم با این بهانه که باید تا دیر وقت در شرکت بمانم از الهام خواستم مادرش را از آمدن به میهمانی منصرف کند. ساعاتی بعد پیتزا خریدم و به خانه رفتم. پس از خوردن شام من و الهام دوباره با هم درگیر شدیم و من طبق طرح قبلی ام، وی را خفه کردم. سپس از آنجا که عرشیا شاهد جنایت بود، مجبور شدم او را هم بکشم البته برای قتل فرزندم خیلی متاسف هستم و افسوس می خورم چرا نام او را وارد گذرنامه خودم نکرده بودم تا بتوانم از کشور خارجش کنم.متهم به قتل درباره فرار خود از صحنه جنایت توضیح داد؛ تا ساعت دو بامداد در خانه ماندم و سپس راهی فرودگاه امام شدم و به دوبی رفتم. پس از دو ساعت سرگردانی در فرودگاه دوبی با هواپیمای دیگری آنجا را به مقصد کوالالامپور ترک کردم. سه روز در این شهر در یک هتل ماندم اما به لحاظ روحی آنقدر آشفته بودم که تصمیم گرفتم دوباره به تهران بازگردم.من دو روز در خانه خودمان پنهان شدم تا اینکه پسرخاله ام را به آنجا فراخواندم. من قصد خودکشی داشتم ولی زنده ماندم.پس از اظهارات این مرد، پسرخاله وی نیز تحت بازجویی قرار گرفت و گفت؛ من رابطه بسیار صمیمانه یی با مهدی داشتم به همین خاطر وقتی وی با من تماس گرفت و خواست برایش سم بخرم و به خانه او بروم این کار را انجام دادم. مهدی از لحاظ روحی بسیار آشفته بود و قصد داشت خودکشی کند، به همین خاطر من نیز همراه وی سم خوردم و سپس خودزنی کردیم. در مدتی که در بیمارستان بودیم چندین عمل جراحی روی ما انجام شد اما هردومان زنده ماندیم.بنابر این گزارش پس از پایان جلسه بازپرسی، مهدی دوباره راهی بازداشتگاه شد تا تحقیقات از وی ادامه یابد.
  
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
به نقل از بازیاب