پنج شنبه هفته گذشته زنی 21 ساله در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس به سبب زایمان زودرس وضع حمل كرده و دو نوزاد به دنیا آورد..

 
پنج شنبه هفته گذشته زنی 21 ساله در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس به سبب زایمان زودرس وضع حمل كرده و دو نوزاد به دنیا آورد.
در ادامه و با توجه به اینكه عمر نوزادان كمتر از 6 ماه بود مسؤولان بخش زایمان با تجویز پزشك متخصص، نوزادان را داخل كارتنی قرار داده و به همراهان این زن تحویل می دهند. نكته جالب اینكه هر دو نوزاد زنده بودند، اما به آنان اعلام می شود كه چون نوزادان زود رس هستند قطعاً فوت می كنند و فوت نامه آنها نیز صادر شده است.
واكنش همراهان باعث می شود تا هر دو نوزاد را دوباره به داخل بخش برگردانند، اما دو یا سه ساعت بعد زمانی كه مادرشان را به داخل بخش انتقال می دهند، دوباره همان كارتن حامل هر دو نوزاد را تحویل همراهان این زن می دهند و ادعا می كنند كه هر دو نوزاد فوت شده اند و باید دفن شوند.
خانواده این زن كارتن حامل نوزادان را پشت یك دستگاه وانت گذاشته و در هوای گرم طبس به دنبال جایی برای غسل نوزادان به ظاهر مرده می گردند.
سه ساعت بعد خانواده وقتی در داخل شهر محلی را پیدا نمی كنند، به سراغ فردی می روند كه در یكی از روستاهای اطراف طبس كار غسل و تدفین را انجام می دهد، اما آن جا نیز موفق به یافتن این فرد نمی شوند و دوباره به شهر باز می گردند و در تمام این مدت هر دو نوزاد زنده پشت وانت و داخل كارتن بودند.
در نهایت یكی از همسایه ها قبول می كند تا نوزادان را غسل دهد و وقتی در كارتن را باز می كنند، با كمال تعجب می بینند كه هر دو نوزاد زنده اند و مسؤولان بیمارستان به دروغ ادعا كرده اند كه آنها فوت شده اند.
نوزادان دوباره به بیمارستان انتقال داده می شوند، اما یكی از آنها طاقت گرما را نداشته و در مسیر بازگشت فوت می كند و نوزاد دوم را پس از اصرار فراوان خانواده این زن داخل دستگاه قرار می دهند، اما او نیز چند ساعتی بیشتر عمر نكرده و جان می سپارد.
بر پایه این گزارش، با شكایت این خانواده پرونده ای تشكیل شده و اجساد هر دو نوزاد تحویل پزشكی قانونی شده است تا علت فوت آنها مشخص شود.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
به نقل از هموطن