3 عضو باند كلاهبرداری كه با تقلید صدا و جعل امضا و دست خط مسئولان وانمود می‌كردند نفوذ زیادی در سازمان‌های مختلف دارند، دستگیر شدند.

 

مدتی قبل گزارشی از سوی پلیس امنیت عمومی ناجا به دادسرای ناحیه 9 تهران ارائه شد كه از كلاهبرداری میلیونی یك مامور قلابی حكایت داشت. در این گزارش آمده بود كه مرد كلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان ماموراطلاعاتی به سراغ انبوه سازان مسكن رفته و با این ادعا كه می‌تواند با استفاده از نفوذش در سازمان‌های مختلف برای آنها مجوز تراكم بگیرد دست به كلاهبرداری میلیونی از آنها زده است.

با ارجاع این پرونده به شعبه اول بازپرسی، گروهی از كارآگاهان به سرپرستی سروان خانی ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی مرد كلاهبردار را شناسایی و دستگیر كنند.

ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از مالباختگان پرداخته و متوجه شدند مرد كلاهبردار با شناسایی مسئولان سازمان‌های مختلف، مشخصات ظاهری آنها را به دست آورده و پس از ملاقات با طعمه‌هایش با دادن مشخصات ظاهری مسئولان- كه از قبل آنها را شناسایی كرده بود- مدعی می‌شد از دوستان نزدیك آنها ست.

وی همچنین در برخی از موارد برای جلب اعتماد طعمه‌هایش با كمك همدستانش اقدام به تقلید صدای مسئولان می‌كرد و در مرحله‌ بعدی نقشه‌ خود به بهانه گرفتن مجوز تراكم از آنها كلاهبرداری كرده و متواری می‌شد.

با این اطلاعات، ماموران كه خود را در برابر یك مجرم حرفه‌ای می‌دیدند، با بررسی‌ شگرد وی متوجه شدند این مرد یك كلاهبردار سابقه‌دار است كه پیش از این نیز در استان‌های خراسان و آذربایجان شرقی دست به كلاهبرداری‌های مختلفی زده است.

به این ترتیب با بررسی سوابق موجود در بایگانی پلیس هویت این مرد شناسایی و ماموران موفق شدند جمعه گذشته مخفیگاه او را در غرب تهران شناسایی كنند.

با دستگیری مرد كلاهبردار، وی به دادسرای ناحیه 9 تهران انتقال یافت و هنگامی كه مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: پس از اینكه مشخصات مسئولان را از طریق روزنامه‌ها یا بروشورهای تبلیغاتی به دست می‌آوردم، مشخصاتی را كه از این طریق به دست آورده بودم را به طعمه‌هایم می‌دادم و اعتماد آنها را جلب می‌كردم.

سپس با كمك همدستانم سربرگ‌های جعلی سازمانی را كه به دروغ وانمود كرده بودم در آنجا نفوذ دارم تهیه كرده و با جعل دست‌خط و امضای مسئول مربوطه وانمود می‌كردیم كه وی دستورات لازم را صادر كرده و به این ترتیب نقشه كلاهبرداری از مالباختگان را به اجرا در می‌آوردیم.

 

پس از اعترافات این مرد، ماموران در ادامه بررسی‌ها 2 نفر از همدستان او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها 3 چمدان مملو از سربرگ‌های جعلی و كارت ویزیت‌هایی كه متهمان در آنها خود را دكتر و پروفسور معرفی كرده بودند، كشف كردند.  بازپرس مهاجری روز گذشته با بیان این خبر گفت: تحقیقات برای كشف دیگر اعمال مجرمانه متهمان ادامه دارد.
منبع:hamshahrionline.ir