فوت بیماران به دلیل نبود اکسیژن در نیشابور؟
نماینده نیشابور در مجلس در جلسه شورای اداری شهرستان، به فوت ۱۰ نفر از بیماران در زمان حضور معاون وزیر در نیشابور به‌دلیل نبود اکسیژن اشاره کرد که این مطلب توسط فرماندار تکذیب شد

هاجر چنارانی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور در خصوص امضا طرح سوال از رئیس جمهور، افزود: بنده جزو ۱۳ نفر سوال‌کننده از رئیس جمهور در مجلس دهم بودم که سوال از رئیس جمهور توسط بنده موجب بلوکه شدن کارهای شهرستان شد و همچنین شهرستان شدن زبرخان را به تعویق انداخت.

رونمایی از اولین تولید مشترک صنعت خودروسازی با سپاه

نماینده نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس با بیان اینکه صنایع خودروسازی ما بعد از ۴۰ سال ضعیف عمل کرده است، افزود: اولین تولید مشترک صنعت خودروسازی با سپاه تا هفته آینده رونمایی می‌شود.

وی به ضعف در زیرساختهای شهرستان نیشابور اشاره کرد و در خصوص قطع دستگاه اکسیژن گفت: آنقدر ضعیف هستیم که ۱۰ نفر از بیماران در زمان حضور معاون وزیر بهداشت در بیمارستان نیشابور فوت می‌کنند زیرا اکسیژن نبود.

چنارانی با بیان اینکه بیمارستان سوم نیشابور چندین سال است که بر روی زمین مانده است، اظهار کرد: اینکه دو اتاق به بیمارستان ۲۲ بهمن اضافه کنیم و یا تخت بیمارستانی اضافه کنیم، فایده ندارد. برای بیمارستان سوم شهرستان جلسه می‌گذارند و ما خبر نداریم، این امر، بیانگر عدم وحدت در شهرستان است.

نماینده نیشابور و فیروزه و زبرخان در مجلس در خصوص فعالیت سرمایه‌گذاران، ابراز کرد: وقتی یک سرمایه گذار وارد شهرستان می‌شود، باید از بروکراسی‌های زیاد اداری عبور کند که این موضوع، فعالیت آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت در هشت سال گذشته ریل سازی و زیرسازی برای مسکن انجام نداده است، گفت: بر سر مسکن مهر نیشابور نزنید، پیمانکار آن مشکل داشت و در سال‌های آخر دولت نهم مشکل حل شد ولی با روی کار آمدن دولت جدید، کلاً به مسکن مهر پرداخته نشد. با شرایط فعلی، کسی که خانه و ماشین ندارد، دیگر نمی‌تواند بخرد.

این نماینده نیشابور با بیان اینکه نیشابور می‌تواند استان شود و از لحاظ پتانسیل بسیار بالاتر از شهرستان‌های همجوار است، ابراز کرد: سرولایت و میان جلگه هم باید شهرستان شود.

شکایت نهاد ریاست جمهوری از نماینده نیشابور

وی، پروژه‌های نیمه کاره در نیشابور را اتلاف بودجه در شهرستان دانست و بیان کرد: نهاد ریاست جمهوری از بنده شکایت کرده است و باید در دادگاه به‌خاطر شرکت اگزوزخودرو خراسان که به یک خاندان خاص اختصاص پیدا کرده، باید پاسخگو باشم.

چنارانی با بیان اینکه نباید خیلی از ضعف‌ها به پای انقلاب نوشته شود، خطاب به مسئولان شهرستان گفت: باید جلوی تجمل گرایی و اشرافی گری در ادارات شهرستان گرفته شود.

فرماندار نیشابور در این جلسه، در خصوص صحبت‌های چنارانی، قطع دستگاه اکسیژن را تکذیب کرد و گفت: من خودم در بیمارستان بودم و حتی یک دقیقه از اکسیژن بیمارستان قطع نشده بود. هر کسی که مدعی است یک دقیقه قطع شده، می‌تواند بیاید از من جایزه بگیرد.

علیرضا قامتی بیان کرد: فیلتر دستگاهی که یک ماه قبل آمد به دلیل اینکه بار زیادی از آن کشیدیم، جواب نداد. ما در فروردین نیز دستگاه نداشتیم اما چطور به ۱۹۶ بیمار اکسیژن رساندیم؟

وی اظهار کرد: در عرض دو ساعت حدود ۸۰ کپسول را از سطح شهرستان جمع آوری کردیم و گاز هم از طریق شرکت فولاد تأمین شد. دو ساعت دو ساعت از مجمع دهیاری‌ها اکسیژن با خلوص ۹۹ درصد آوردیم و ظرف ۴۸ ساعت توانستیم دستگاه را مجدد به کار بگیریم. کجای کار اکسیژن قطع شده است؟

فرماندار نیشابور بیان کرد: پزشکان ما مجاهدانه خدمت می‌کنند و این بی انصافی است که خودمان زحمات دوستان را نادیده بگیریم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com