یكی از عوامل دستگیر شده در ارتباط با حمله به كاروان راهیان نور با اشغالگران عراق و عوامل ضدانقلاب مستقر در اروپا،‌ ارتباط داشته است.
به گزاش منابع آگاه در خوزستان،‌ در تلفن همراه فرد دستگیر شده، شماره تلفن یكی از كشورهای اروپایی كه سیاست بی‌طرفی آن در دنیا مشهور است، یافت شده است. این شماره تلفن، مربوط به یكی از افراد ضد انقلاب مورد حمایت استكبار جهانی و به ویژه انگلستان است كه در چند سال گذشته، قصد آشوب در استان خوزستان را داشته‌اند.

از سوی دیگر، برابر اخبار دریافتی، فرد دستگیر شده، اسلحه خود را از كشورهای عراق و از نظامیان انگلیسی دریافت داشته است.
یادآور می‌شود، در حمله اول به كاروان راهیان نور كه در آغاز فروردین انجام شد، عوامل حمله‌كننده از اشرار منطقه بوده‌اند، اما عوامل دستگیر شده، حمله دوم با ضدانقلاب و كشورهای استكباری جهان‌ها مرتبط بوده‌اند.

یك مقام آگاه در خوزستان درباره خبر دستگیری ده تن درباره حمله به كاروان راهیان نور گفت: نمی‌‌توانم درباره تعداد دستگیرشد‌گان، اظهارنظر كنم، ‌اما دستگاه‌‌های امنیتی و انتظامی با قاطعیت فراوان، مشغول بررسی جوانب گوناگون این حوادث و عوامل آن هستند.
همچنین اشغالگران انگلیسی از طریق بازار اسلحه الاماره تاكنون در چندین نوبت در پنج سال گذشته به استان خوزستان برای ناامنی در این استان اسلحه قاچاق كرده‌‌اند.

نظامیان انگلیسی و پس‌مانده‌های بعثیون مورد حمایت آنها در بصره و الاماره، ‌با دادن آموزش نظامی به برخی از افراد شرور كه در میان آنان چندین عراقی نیز دیده می‌شود، در صدد سلب آسایش و امنیت در استان خوزستان بوده‌اند كه این حمایت‌ها نیز از عوامل حمله به كاروان‌های راهیان نور در این دسته به شمار می‌رود.

همچنین یادآور می‌شود، در سال جاری، رادیو دولتی انگلیسی «بی.بی.سی» به صورت مرموزانه‌ای با پیگیری حوادث حمله به كاروان‌های راهیان نور، آنها را برجسته و از این اخبار در راستای منفی بهره‌برداری كرد.
به نقل ازtabnak.ir