دستگاه‌ها دستورالعمل ممنوعیت خرید کالای غیرایرانی را صادر کنند
انقلاب اسلامی آن شرایط دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است که رییس‌جمهور آمریکا اظهار می‌دارد نفوذ ایران در منطقه برای آنها مایه نگرانی است.

نقد به دولت، دستگاه قضایی و مجلس در چارچوب انصاف، عدل و علم بیان شود

خطیب اولین نماز جمعه تهران در سال 97، استقلال سیاسی امروز ملت ایران را سرمایه گرانبها و دست نیافتنی خواند و با اشاره به نامگذاری امسال، گفت:‌ همه دستگاه‌ها و نهادها باید دستورالعملی برای زیرمجموعه‌های خود صادر کنند مبنی بر اینکه خرید هر کالای غیرایرانی ممنوع است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک سال 97، ابراز امیدواری کرد که در پرتو آموزه‌های دینی، مسیر سعادت و عزت آنگونه که شایسته ملت ایران است، پیموده شود.

وی با این توضیح که خطبه دوم نماز جمعه را با الهام از بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال مطرح می‌کند، گفت: امیدوارم با عزم راسخ و استفاده از سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها و تحلیل درست از کاستی‌ها و ضعف‌ها راه برون‌رفتی از چالش‌های پیشرو را بدست آورده و با شدت در مسیر خلق قدرتی برتر و به دست آوردن جایگاهی ممتاز و شایسته و زیبنده ملت ایران قدم برداریم. بدون تردید این موضوع نیازمند اجماع ملی است، باید دست‌ها را در دستان یکدیگر قرار داده و زیر سایه عمود خیمه انقلاب متحد و هماهنگ عمل کنیم تا بتوانیم به موفقیت‌ها و پیروزی‌های لازم دست پیدا کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری درباره استقلال و آزادی، گفت: استقلال سیاسی امروز ملت ایران سرمایه بزرگ، گران‌بها و دست نیافتنی است. در 200 سال اخیر بیش از 50 درصد از جغرافیای ایران تجزیه شد و حکمرانان ناسالم، وابسته و مزدور در مجلس شورای ملی سابق با قیام و قعود تجزیه کشور را تصویب کردند؛ لذا جوانان عزیز ایران بدانند که امروز ایران در جایگاه فاخر و برجسته‌ای از استقلال قرار دارد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: چند روز قبل رییس اسبق دانشکده ژئوفیزیک دانشگاه تهران در نشستی با جمعی از اساتید فرهیخته دانشگاه به این موضوع اشاره کرد که قبل از انقلاب در استان سیستان و بلوچستان دوران سربازی‌اش را سپری می‌کرده که شاهد بوده درجه‌دار و مستشار آمریکایی وارد پادگان شد و فرمانده ارشد دانشگاه در برابر او با تواضع و فروتنی سلام نظامی داد. این حقارت ملت ایران در برابر یک درجه‌دار آمریکایی را با همه وجود مشاهده کرده و ساعت‌ها گریه کرده است.

جوانان عزیز، انقلاب اسلامی آن شرایط دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است که رییس‌جمهور آمریکا اظهار می‌دارد نفوذ ایران در منطقه برای آنها مایه نگرانی است. این نفوذ منطقه‌ای اسلام و آموزش‌های وحیانی است که ملت‌های فلسطین، یمن، لبنان، عراق و ملت‌های منطقه با آن هویت دیگری پیدا کردند.

در حوزه استقلال سیاسی ملت بحث فراوان است اما جوانان، دانشگاهیان و دانشجویان بدانند هیچ ملتی نمی‌تواند قله‌های رفیع و بلند اقتدار را فتح کند مگر آنکه در سایه استقلال آن هم به معنای واقعی کلمه رسیده باشد. امروز در منطقه و جهان پرچمدار این استقلال عزت‌بخش و افتخارآفرین هستیم، این همان ترجمه فرموده امام موسی بن جعفر است که فرمودند تمام عزت از اطاعت از امام و پیشوای عادل حاصل می‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه آزادی، گفت: رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که آزادی در کشور تامین شده، عده‌ای بی‌انصافی می‌کنند و با استفاده از آزادی موجود به دروغ می‌گویند آزادی وجود ندارد. امروز در کشور ما آزادی فکر، آزادی بیان و آزادی انتخاب است. با الهام از این سخن دو توصیه به صاحبان قلم، فکر و اندیشه‌ورزان و به مسئولان قضایی و ذیربط دارم.

به صاحبان قلم، فکر و اندیشه‌ورزان که با مبانی انقلاب زاویه و نقد دارند توصیه می‌کنم که از این کلام رهبری الهام گیرند که اگر نقد دارید اهل انصاف باشید. باید ما هم اهل انصاف باشیم و همه رعایت کنیم لذا اگر عزت ملت ایران را می‌خواهید همه باید منصف باشیم بخصوص کسانی که در مقام نقد قرار می‌گیرند. اگر نقدی دارید آن را با انصاف بیان کنید و نقد به دولت، دستگاه قضایی و مجلس و همه حوزه‌ها در چارچوب انصاف، عدل و علم بیان شود.

توصیه به مسئولان قضایی و ذیربط آن است همان‌طور که رهبری معظم انقلاب بارها تبیین کرده‌اند در نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی فکر، آزادی بیان و آزادی انتخاب است اما مسئولان مراقب باشند مبادا از این نقشه راه گامی فراتر برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام در سایه التزام به رهنمودهای رهبری حاصل شده که برآمده از آموزه‌های قطعی دین و قانون اساسی الهام بخش جمهوری اسلامی است، گفت که همه باید در این چارچوب گام برداریم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir