مخالفت خاتمی با درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا
 رئیس دولت اصلاحات ضمن انتقاد از نامه درخواست مذاكره مستقیم گفت: در شرایطی که این افراد با ادبیات کاملا خصمانه و موهن علیه کشور تهدید و توهین می‌کنند، پیشنهاد کنار گذاشتن آداب دیپلماتیک و مذاکرات بی‌قید و شرط با آمریکا، نقض کرامت ایران است.

انتقاد خاتمی از درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا

رئیس دولت اصلاحات از نامه درخواست اصلاح طلبان برای مذاكره مستقیم با آمریكا خبر داد.

سید محمد خاتمی در دیدار با گروهی از اعضای هیأت مدیره و دبیران انجمن اندیشه و قلم، با اشاره به شرایط حساس کشور و تهدیدات بین‌المللی گفت: همه دلسوزان و علاقمندان به ایران، اکنون نگران هستند و رشد فزاینده تهدیدات از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها علیه نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه علیه ایران است و کسانی که مدعی دوست داشتن ایران هستند نباید به نحوی در این فضا علیه کشور عمل کنند.

رئیس بنیاد باران با اشاره به خط و نشان کشیدن ترامپ و نتانیاهو علیه کشور گفت: در شرایطی که این افراد با ادبیات کاملا خصمانه و موهن علیه کشور تهدید و توهین می‌کنند، پیشنهاد کنار گذاشتن آداب دیپلماتیک و مذاکرات بی‌قید و شرط با آمریکا، نقض کرامت ایران است و اینگونه رفتارها نتیجه‌ای به سود منافع ملی در برنخواهد داشت.

وی مذاکرات با اروپا و سایر کشورهایی که خود را از رفتارهای هنجارشکنانه رئیس جمهور آمریکا تفکیک می‌کنند، را راهبرد صحیح نظام دانسته و افزود: باید برای رویارویی با تهدیدات خارجی، مشکلات داخلی کشور را حل یا دست‌کم مدیریت کنیم و با صدایی واحد از منافع ایران دفاع کنیم.

خاتمی موضوع توسعه بخصوص توسعه اقتصادی را یکی از مسائل اصلی و اولویت‌دار کشور در شرایط فعلی دانسته و افزود: نباید برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فقط به امید دولت ماند، دولت اگرچه ضعف‌هایی در عملکرد خود دارد اما به تنهایی قادر به انجام این امر بزرگ نیست و سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه مدنی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان جامعه در این حوزه فعال شوند و دولت نیز از آنها حمایت کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhabkhabar.ir