محسن هاشمی: شهردار ماندنی است
 محسن هاشمی،رئیس شورای شهر تهران گفت: مجموعه نظر شورا بر ادامه ثبات مدیریت در شهرداری است و شورا تمام تلاش خود را خواهد کرد که ثبات مدیریت شهر تهران حفظ شود

سراج: استثنا برای قانون منع بکارگیری بازنشستگان نداریم

محسن هاشمی،رئیس شورای شهر تهران گفت: شهر تهران این ظرفیت را ندارد که مدام تغییر مدیریت بدهیم و باید به کارهای اساسی و طولانی مدت بپردازیم و این صحیح نیست که تغییر مدیریت داشته باشیم.

در قانون آمده است شورای شهر، شهردار خود را برای مدت چهارسال انتخاب می‌کند، لذا انتخاب خود را برای چهار سال انجام دادیم.

اگر این قانون تصویب شود، درباره پست های انتخابی عطف به ماسبق نمی‌شود. شهردار ماندنی است. ما این را کتبا به وزیر کشورمی نویسیم، به مجلس هم خواهیم نوشت.

این در حالی است قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره شهردار تهران نیز گفت: استثنایی در قانون منع بکارگیری بازنشستگان داشتیم که این استثنائات موسع بود و قانون جدید آن را مضیق کرده و آن را به سه چهار مورد تقلیل داده مانند وزراء، معاونان وزراء و استانداران.

براساس قانون قبلی هم طرازان اینها می توانستند پست بگیرند و بلامانع بود و شهردار تهران براساس مصوبه هیئت وزیران هم‌طراز وزراء و یا معاون رئیس جمهور بود، اما در این طرح اصلاحیه هم طراز حذف شد و شهرداری به عنوان موسسه عمومی غیر دولتی محسوب و به طور قطع شهردار هم مشمول این قانون می شود و پس از دو ماه باید محل خدمت خود را ترک کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: اصلاحات