اصرار اصلاح‌ طلبان به نوه امام برای کاندیداتوری
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: جبهه اصلاحات مستقلا بحث را پیش می‌برد و در نهایت سعی می‌کند تایید نهایی مصوبات خود را از خاتمی بگیرد.

سیدحسن خمینی تایید صلاحیت می شود؟



جواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با جلسات اخیر اصلاح طلبان با رییس دولت اصلاحات و تصمیمات برای انتخابات اتی عنوان کرد: جبهه اصلاحات مستقلا بحث را پیش می برد و در نهایت سعی می کند تایید نهایی مصوبات خود را از خاتمی بگیرد اما خاتمی، مستقلا در تصمیمات جبهه دخالتی نمی کند.

او در رابطه با روند اجماع در جریان رقیب افزود: امروز اصولگرایان فقط یک مینی بوس کاندیدا دارند و ابتدا باید در مورد آنها به جمع بندی برسند؛ باید دید نظامیان ورود می کنند یا غیر نظامیان در عرصه هستند این بحث هنوز درون اصولگرایان حل نشده است.

امام تاکید کرد: به نظر می رسد جریان اصولگرایی منتظر است تا ببیند کاندیداهای اصلاح‌طلبان به کجا می رسد تا متناسب با آنها کاندیدا معرفی کنند.

او خاطرنشان کرد: سید حسن خمینی یکی از کاندیداهای حداکثری اصلاحات است که در جبهه در مورد او صحبت های زیادی می شود و احزاب و شخصیت ها به دنبال این بودند که او را متقاعد کنند. ولی تا امروز نپذیرفته است. اگر بپذیرند یکی از کاندیداهای مورد اجماع جبهه خواهند بود. جمع بندی مجمع ایثارگران هم این بوده که ما باید در انتخابات کاندیدا حداکثری داشته باشیم.

او ادامه داد: احتمالا سید حسن خمینی در صورت حضور تایید صلاحیت می شود چراکه دلیلی برای رد صلاحیت او وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاداور شد: ما براساس سابقه در مورد عملکرد شورای نگهبان پیش بینی می کنیم اما اگر بنا بر فرمایش رهبری، ضرورت کشور اقتضا کند که ما انتخاباتی پر شور و حداکثری داشته باشیم، یکی از قواعد این است که شورای نگهبان تجدید نظر کند و به جای اینکه خودش انتخاب کند اجازه بدهد مردم انتخاب کنند البته بحث های قانونی و مساله صلاحیت ها در جای خودش مطرح است ولی باید در اعمالی که قبلا صورت گرفت مثل رفتاری که در انتخابات ۹۸ رخ داد، تجدیدنظر شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: borna.news