امام جمعه تهران: روزی می‌رسد که ترامپ گریه می‌کند
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما در نظام‌مان اسرار فراوانی داریم که به دشمن نگفتیم. دشمن نمی داند ما چه امکانات و نیروهایی داریم. همین نیروها اگر رهبر اشاره کنند، تل‌آویو را با خاک یکسان خواهند کرد

اسرار فراوانی داریم که به دشمن نگفتیم

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: باید کاری کرد که جلوی شایعه سازی و فضا سازی دشمن گرفته شود. دشمن از فضای مجازی سوءاستفاده می کند؛ همین شایعه سازی در ماجرای کربلا هم تاثیرگذار بود و با شایعه سازی مردم را نسبت به اسلام سرد کردند.

وی با اشاره به فرمان هشت‌ماده‌ای امام خمینی(ره) گفت: فرمودند رادیو و تلویزیون موظف هستند اخباری را نقل کنند که صد در صد از صحت آن اطمینان داشته باشند. نیروی‌های انتظامی موظف هستند شایعه سازان را دستگیر و به دادگاه های انقلاب معرفی کنند. مردم موظف هستند شایعه سازان را به دادگاه انقلاب معرفی کنند.

موحدی کرمانی ادامه داد: حفظ اسرار هم مانند جلوگیری از شایعه مهم است. جنگجویان باید در میدان جنگ  اسرار را حفظ کنند. مسئله تقیه که امر بسیار افتخار آمیز است به همین حفظ اسرار مربوط می شود. ما در نظام‌مان اسرار فراوانی داریم که به دشمن نگفتیم. دشمن نمی داند ما چه امکانات و نیروهایی داریم. همین نیروها اگر رهبر اشاره کنند، تل‌اویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

وی سپس ابراز عقیده کرد: اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند پایگاه های آمریکا در سراسر دنیا امنیت نخواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز گفت: راه مقابله با دشمن، بهره‌مندی از منابع، ظرفیت‌های داخلی، تقویت‌ روحیه داخلی، هم‌افزایی همه مسئولان و همراهی با ولایت است. تحریم های آمریکا در برابر اقتصاد درون‌زا تاثیری ندارد. ضعف مدیریت اقتصادی و عدم باور اقتصاد مقاومتی است که مشکلاتی ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس ابتکار عمل مقام معظم رهبری در تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی و ارائه دستورات دقیق، اقدامی بسیار مهم در ترمیم مشکلات اقتصادی کشور بوده است.

موحدی کرمانی خطاب به مسئولان کشور گفت: انتظار است قوای سه گانه با تمرکز بر خواست رهبر و ملت و همدلی و همچنین تقویت اشتغال، حل مشکلات رکود و مبارزه با فساد گام های استوار و امید بخشی در حل مشکلات کشور بردارند تا بتوانند گزارش رضایت بخش و قانع کننده ای را به افکار عمومی ارائه کنند.

وی در ادامه گفت: ملت هوشمند و تیزبین ایران تیم اقتصادی و مدیران ارشد دولت را مسئول نابسامانی کشور می دانند و انتظار دارند تغییرات عمیقی در بخش وسیعی از کابینه به وجود آید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: مردم همچنین از نمایندگان ملت انتظار دارند با روحیه قانونی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی با نظارت بر اجرای دقیق به بهبود اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم کمک نمایند تا از این طریق اعتماد مردم به مسئولین را کسب کنند.

وی ادامه داد: مردم انقلابی از قوه قضاییه به عنوان مرجع مردم در اقامه عدل انتظار دارند پرچم احقاق حقوق عامه را بالا نگه دارند و نسبت به رسیدگی به پرونده مجرمان اقتصادی با سرعت، جدیت و دقت عمل کنند. در جهت مبارزه با خوی کاخ نشینی در برخی مسئولین و منصوبان آنان بویژه نسبت به مجازات دریافت کنندگان حقوق های نجومی اقدام و گزارش شفافی به مردم بدهند. لازم است قوه قضاییه و ضابطین قضایی در بخش پولی و بانکی بیش از پیش نسبت به اقدامات صورت گرفته حساس باشند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه " امید است که پروردگار شر دشمنان اسلام و بدخواهان و توطئه کنندگان را به خود برگرداند" اظهار کرد: حمله ناجوانمردانه و تروریستی عده ای آدمکش فاجعه اهواز را به بار آورد. این حرکات نشانه ضعف و حیوان صفتی دشمنان این مردم است. اربابان فاسد و کودک‌کش آنان از مردم ناامید شدند و راهی جز آزار مردم نمی بینند. حرکت های کور و ترورستی برای عده ای است که قدرت جذب مردم را ندارند و به خشونت و آدم کشی روی می‌آورند. دشمنان این ملت بدانند این رفتارها نه‌تنها تاثیری بر مردم نمی گذارد بلکه به استفامت بیش تر وادار می کند.

وی ادامه داد: حضور باشکوه مردم عزیز در تشییع جنازه این شهدا گواه روشنی بر این ماجراست. البته مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور باید از این حوادث عبرت بگیرند و راه نفوذ دشمن را بشناسند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: حضور موفق هیئت سیاسی ایران به ریاست رییس جمهور محترم در خور توجه و خرسندی است. از یک طرف مواضع احمقانه ترامپ را داشتیم، از یک طرف منطق انسانی و ضد یکجانبه‌گری توسط نمایندگان و سخنگوهای ایران را دیدیم.

وی گفت: ما از سخنان عزتمندانه ریس جمهور محترم تشکر می کنیم و انتظار بروز و ظهور همه جانبه این سخنان را داریم.

موحدی کرمانی با بیان اینکه "مستکبران وقتی بیدار می شوند که سیلی محکمی بخورند" گفت: ترامپ فکر نمی کرد روزی پیش آید که در مجمع عمومی سازمان ملل کشورها به او بخندند، جا داشت که او گریه کند حتما روزی می رسد که گریه کند. خوشبختانه سیاست های ضعیفش پیوسته مورد تمسخر دنیا قرار گرفته است. التماس می کند ایران با او حرف بزند و ایران از او روی بر می‌گرداند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران گفت: انتخابات هوشمندانه در عراق را به مردم باهوش و بصیر و نظام حاکم عراق تبریک می گویم این حرکت یک تودهنی محکم به آمریکا بود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت گفت: ضرورت دارد تا سرمایه‌ها؛ اعم از دولتی و بخش های خصوصی به سوی تولید برود. از جذب سرمایه توسط بنگاه های رفاهی مانند پاساژها و ویلاها پرهیز شود. مسلمان نباید اقتصاد بیگانه را رونق بخشد. با توجه به تغییر نرخ ارز و با توجه به درآمد ایجاد شده برای دولت توسط  تغییر نرخ ارز برای دولت، انتظار است این مازاد در راستای حل مشکلات مردم بویژه مستضعفان قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه " یکی از مسایل مهم لزوم تقویت نظام آموزشی و کاربردی است" به بیان مواردی درباره موضوعاتی همچون تحصیلات تکمیلی، ازدواج و طلاق پرداخت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir