صحبت های رئیسی در دفاع از وزرای پیشنهادی اش
رئیس جمهور به منظور دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی، امروز در صحن علنی مجلس حضور یافت و از کابینه خود دفاع کرد.

رئیسی در دفاع از کابینه سیزدهم:

وزارت آموزش و پرورش

آقای باغگلی تجربه مربی مهدکودک تا تدریس در دانشگاه را در سوابق خود دارند. مساله معلمان و فرهنگیان و مساله معیشتی آنها از دغدغه مورد تاکید ماست. فرهنگیان بدانند طرح رتبه بندی معلمان را ما دنبال خواهیم کرد. در مساله آموزش و پرورش مساله تخصص را در نظر گرفتیم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

آقای دکتر زارعی پور هم علم و هم دانش و تخصص کافی را دارند و دراین مدت در دستگاه قضایی هم کارنامه موفقی داشتند. برنامه ما در وزارت ارتباطات شفاف سازی و هوشمند سازی و فعال کردن اقتصاد فضای مجازی است.

وزارت اطلاعات

جناب آقای خطیب هم دانش اطلاعاتی دارند و هم تجربه جندین ساله در وزارت اطلاعات دارند. پیشگیری از فساد و جلوگیری از نفوذ و سیانت از مردم در مقابل از حجمم ها از برنامه های وزارت ارتباطات است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی

مساله دانش و تخصص از مولفه های مورد توجه بوده است ما وزیر جوانی میخواهیم که نظام مالیاتی را اصلاح کند، در سیستم کسب و کار مردم تحول ایجاد کند، شفافیت را دنبال کند، ما چهره جوان فسادستیز می‌خواهیم و این امر را در چهره آقای خاندوزی میبینیم.

وزارت امور خارجه

آقای امیر عبداللهیان فردی خوشنام در مساله وزارت خارجه است. توسعه روابط همسایگی و ماسله دیپلماسی اقتصادی از رویکردهای وزارت خارجه است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

آقای عین‌اللهی از آدم هایی در میدان است و از چهره های شاخصی است که حتی در مساله مبارزه با کرونا می تواند نیروها را به خط کند و مدیریت کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آقای عبدالملکی، آقای جوان و پاکدست و فسادستیز است. ایشان معاونت بخش اشتغال در کمیته امداد بودند. ایشان امین رهبر انقلاب در کمیته امداد هستند. آقای عبدالملکی با نخبگی خودشان انشاالله میتواند در این وزارت خانه تحول ایجاد کند.

وزارت جهاد کشاورزی

آقای سادات نژاد نسبت به این حوزه کاملا تسلط دارد. بسیاری از افراد ایشان را به عنوان متخصص در این امر معرفی کردند. ایشان با استفاده از دانش و تخصص می تواند این وزارتخانه را اداره کند.

وزارت دادگستری

آقای رحیمی آشنایی کامل با حوزه قضایی دارند و هم آشنایی با مسائل دولت و مجلس.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

آقای امیر آشتیانی ، نیروهای مسلح خوشحال شدند از معرفی ایشان به عنوان وزیر دفاع و هم از چهره های خوشنام در نیروهای مسلح هستند.

وزارت راه و شهرسازی

آقای رستم قاسمی در قرارگاه خاتم کارهای بسیار بزرگی انجام دادند. افراد زیادی در این حوزه افراد زیادی را پیشنهاد کردند،. ما دنبال کسی بودیم که وعده دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال را عملی کند که آقای رستم قاسمی آن فرد است.

وزارت صمت

آقای فاطمی امین، زمانی که در آستان قدس بود در بخش اقتصادی شفافیت را بر قرار کرد. ایشان در وزارت کشور عملکرد موفقی داشتند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دکتر زلفی پور هفت سال ریاست یک دانشگاه در سطح کلان را برعهده داشتند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

از مجموع بررسی ها کسی که دارای دانش در این امر بود، آقای دکتر اسماعیلی بود. آقای صفارهرندی گفتند آقای اسماعیلی گزینه خوبی برای وزارت فرهنگ و ارشاد است. اهالی فرهنگ و هنر بدانند آزادی را ما به شما ندادیم. آزادی را شما به ما دادید.

وزارت کشور

دکتر وحیدی، چهره راهبردی است. ایشان کسی که به عنوان جایگاه راهبردی، ایشالن میتواند وزارت کشور را به نحوی اداره کند که نیازهای کشور را مرتفع کند.

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

آقای ضرغامی را همه می شناسند، این وزارتخانه را کسی نیاز دارد که سیاست اقتصاد بدون نفت را دنبال می کنیم، انشاالله آقای ضرغامی این امر را می تواند دنبال کند.

وزارت نفت

آقای مهندس اوجی در تمام ادوار وزارت نفت که ایشان مسئولت داشتند، انسان موفقی هستند و با یک حرکت جهادی می تواند حرکتی در وزارت نفت بکند. نسبت به فروش نفت بسیار فروش دارد و نگران فروش نفت نباشید.

وزارت نیرو

در حوزه آب و برق عقب ماندگی داریم. اقداماتی که ایشان در حوزه نیروگاهی و سد سازی کرده بسیار بالاست. مدیریت آب و برق در کشور بسیار مهم است.

وزارت ورزش و جوانان

با نام آوران ورزش جلسه داشتم، انتقاد داشتند که چرا از درون ورزش معرفی نمی کنید؟ از نامهای مختلفی که به من ادادند، آقای سجادی از مدال آورانی است که هم دانش و هم تجربه در امر ورزش است.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir