هشدار ایران به باکو: صبر را به ضعف تفسیر نکند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کند و نتایج پیروزمندانه‌ای را کسب کند و موجب خرسندی و شادی مردم ایران شود.

تیم ملی، پرچم ایران در قطر است


ناصر کنعانی در ابتدای نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر گفت: برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت و بهترین‌ها را داریم و امیدواریم نتایج درخشانی را کسب کند . برای ما تیم ملی جمهوری اسلامی ایران مهم است؛ چرا که پرچم ما در قطر است . امیدوارم مردان جوان ایران در مستطیل سبز با بازی‌های خوب‌شان در قطر دل مردم ایران را شاد کنند .

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: سفارت ایران در قطر نیز در این زمینه فعال است و کمیته‌ای خاص در آنجا مستقر شده است.

وی همچنین گفت : در راستای ارائه خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی که برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به قطر سفر می‌کنند کمیته کنسولی در سفارت ایران در قطر مستقر شده است و به شهروندان خدمات کنسولی لازم را ارائه می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایسنا با تایید سفره هیاتی از ایران برای دیدار با مقامات آژانس در هفته گذشته گفت: در چارچوب رایزنی‌هایی که انجام شده است قرار است در آینده ای نزدیک نیز هیاتی از آژانس برای ادامه مذاکرات به ایران سفر کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری ایسنا در ارتباط با تلاش آمریکا و تروئیکای اروپایی برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به رغم تعامل نزدیک و مستمر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متاسفانه شاهد رفتار عجولانه و غیر سازنده آمریکا و تروئیکای اروپایی هستیم. آنها مجدداً در تلاش هستند که از آژانس استفاده سیاسی کنند و آن را محملی برای فشار سیاسی به ایران قرار دهند و این جای تاسف دارد ، در حالی که مذاکرات فنی و تکنیکی بین ایران و آژانس ادامه دارد ما با رویکرد سیاسی این کشورها مواجه هستیم.

وی تاکید کرد : اقدام به صدور قطعنامه در شورای حکام هیچ کمکی به حل و فصل امور فنی و پادمانی ایران نمی کند و صرفاً روند کارهای فنی را با اختلال ایجاد می کند و ما مخالف این روند هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد مبنی بر اینکه ما در جنگ اوکراین در یک طرف جنگ نیستیم و در هیچ‌ ائتلاف نظامی حضور نداریم، تصریح کرد: همکاری‌های دفاعی میان ایران و روسیه به پیش از شروع جنگ اوکراین باز می‌گردد و این همکاری های دفاعی در چارچوب روابط دوجانبه و مبتنی بر مسیرهای مشخص و قانونی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات اخیر رییس‌جمهور آذربایجان و همچنین برخی از رسانه‌های این کشور در ارتباط با ایران و سیاست سکوت ایران در این ارتباط اظهار کرد: همانطور که می‌دانید هفته گذشته سفیر آذربایجان در تهران به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی اعلام شد.

وی ادامه داد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سیاست حسن همجواری و گسترش همکاری‌ها با همسایگان خود است. آذربایجان نیز از این امر مستثنی نیست.

و ی در عین حال ادامه داد: کسی حق ندارد از این سیاست حکیمانه ایران سوء برداشت کند.

کنعانی ادامه داد: سیاست سکوت و یا احیانا عدم اقدام متقابل ایران در برابر برخی اظهارات محاسبه نشده و اظهاراتی که ناشی از محاسبات غلط است به معنای ناتوانی نیست، بلکه برآمده از سیاست اقتدار ایران و بر آمده از سیاست مسئولانه یک کشور مقتدر است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کسی صبر و حلم ایران را به ضعف ، تفسیر و تحلیل نکند.

کنعانی خبر داد: در راستای ادامه مذاکرات رفع تحریم ها، رور گذشته آقای امیر عبداللهیان و جوزژ بورل به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کردند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ISNA.IR