رئيس جمهور در پيامی به دولت آمريكا و اوباما اظهار داشت: اولين قدم اين است كه رويكرد بايد عوض شود و تا زمانی كه دولت آمريكا به دنبال سلطه بر ايران و خاورميانه است مشكل حل نخواهد شد و نبايد در امور خاورميانه و ايران دخالت كنند...
 
 
 
 خبرنگار اعزامی فارس به نیویورک خبر داد:

رئیس جمهور گفت: كسی نمی‌تواند با ایران درگیر شود درگیری با ایران زمینه، دلیل و توجیهی ندارد و كسی درگیر شود نتیجه‌اش معلوم است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری صبح امروز به وقت نیویورك در جمع سردبیران رسانه‌های آمریكایی، در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به ایران تصریح كرد: رژیم صهیونیستی خیلی كوچك است و در محاسبات ما جایی ندارد.

وی طرح اینگونه مسائل را بازی سیاسی و تبلیغاتی خواند و افزود: رژیم صهیونیستی اجازه دارد كه بدون نظر مسئولین دولت آمریكا اقدام كند، مگر موجودیت مستقلی دارد.

رئیس جمهور در پیامی به دولت آمریكا و اوباما اظهار داشت: اولین قدم این است كه رویكرد باید عوض شود و تا زمانی كه دولت آمریكا به دنبال سلطه بر ایران و خاورمیانه است مشكل حل نخواهد شد و نباید در امور خاورمیانه و ایران دخالت كنند.

به گفته وی دولت آمریكا باید منافع ملی ملت آمریكا را در نظر گرفته و به منافع سایر ملت‌ها احترام بگذارد.

رئیس‌جمهور افزود: سود مردم آمریكا در تعامل با ایران و مردم خاورمیانه است.

یكی از خبرنگاران از احمدی‌نژاد پرسید آقای مشایی رئیس جمهور شود آیا شما حمایت می‌كنید؟

كه احمدی‌نژاد پاسخ داد: هنوز سه سال به انتخابات ایران مانده است.

وی در خصوص گفت‌وگوها با 1+5 نیز گفت: ما همیشه آماده گفت‌وگو بودیم و الان هم آماده ایم احتمال می‌دهم گفت‌وگوها در آینده نزدیك آغاز شود.

به گفته وی زمانی گفت‌وگوها موثر خواهد بود كه در فضای احترام و بر پایه عدالت انجام شود.
احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود بار دیگر بر به رسمیت شناختن حق حاكمیت ملی مردم فلسطین تأكید كرد و گفت: باید اجازه داده شود كه ملت فلسطین خودش در رابطه با حق خود تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور كشورمان در پاسخ به روزنامه نیویورك تایمز در خصوص چشم انداز آینده روابط ایران و آمریكا گفت:‌ ما منتظریم رفتار آمریكا اصلاح شود و قدم‌هایی كه از سوی آمریكا برداشته می‌شود از موضع برابر باشد.

وی در خصوص تحریم‌ها علیه ایران نیز خاطرنشان كرد: سی سال است ایران در تحریم‌ قرار دارد اما امروز بسیار پیشرفته‌تر، آبادتر و مقتدرتر است.

وی بار دیگر ادبیات تحریم را متعلق به گذشته دانست و افزود: این روش شكست خورده است.
رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره زندانیان سیاسی در ایران كه سؤال خبرنگار وال استریت ژورنال بود، گفت: به نظرم شما ساختار قوه قضائیه ایران را نمی‌شناسید، هر اقدامی انجام شود زیر نظر قاضی است و كسی كه بدون دستور قضایی در زندان باشد نداریم. قوه قضائیه ایران مستقل است و زیر نظر دولت نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: منتقدان دولت آزادند و رهبران آنها نیز آزاد هستند اما اینكه اگر كسی تخلفی كرده و با پلیس درگیر شده و آشوبی ایجاد كرده و دستگیر شده ارتباطی به دولت ندارد.
وی درباره رآكتور تهران و سوخت مورد نیاز این رآكتور نیز اظهارداشت: تاكنون به ما تضمینی داده نشده كه مطمئن باشیم سوخت تامین می‌شود.

احمدی‌نژاد در خصوص سانتریفیوژهای نطنز گفت: سانتریفیوژها نیز مثل هر كارخانه دیگری نیازمند تعمیر و نگهداری است. این سانتریفیوژها به كار خود ادامه می‌دهند و ما در حال توسعه دادن آنها هستیم.

وی گفت: اولین نیروگاه اتمی ایران در آستانه افتتاح است.

احمدی نژاد موضوع هسته‌ای ایران را سیاسی خواند و پرسید چرا جزئیات فعالیت هسته‌ای ما باید در رسانه‌ها باشد، آژانس طبق اساسنامه اجازه ندارد اسناد و اطلاعات هسته‌ای كشورها را منتشر كند.

رئیس جمهور گفت: تاكنون یك گرم اختلاف در محاسبات مواد هسته‌ای ایران گزارش نشده است اما اینكه آژانس بخواهد خارج از قانون بازرسی كند به آن اجازه داده نمی‌شود و هیچ كشوری استقلال خود را تحویل آژانس و سیاستمداران نخواهد داد.

وی پرسید آیا آژانس جرأت دارد راجع به رژیم صهیونیستی حرف بزند؟

احمدی‌نژاد خرید تسلیحات توسط كشورهای منطقه از آمریكا را برای ایران تهدید ندانست و گفت: این كه كشورهای منطقه اسلحه بخرند ما مشكلی نداریم اما كسانی كه این اسلحه را می‌فروشند باید توجه داشته باشند كه این اسلحه‌ها با چرخش سیاسی ممكن است در اختیار دیگران قرار گیرد.

رئیس جمهور كشورمان راهی را برای غرب جز گفت‌وگو با ایران ندانست و گفت: بهترین راه گفت‌وگو است ما همیشه آماده گفت‌وگو در شرایط عادلانه و احترام بودیم.

احمدی‌نژاد افزود: كسی نمی‌تواند با ایران درگیر شود درگیری با ایران زمینه، دلیل و توجیهی ندارد و كسی درگیر شود نتیجه‌اش معلوم است.

وی در خصوص آزادی سارا شورد و در پاسخ به این سؤال كه چه كسی مسئول آزادی سارا شورد بود آیا عطوفت شخصی شما بود كه وی پاسخ داد: هر دوی اینها بود، از دستگاه قضایی خواهش كردم حداكثر فرصت و تخفیف را بدهد و آنها بر اساس قوانین با قید ضمانت آزاد كردند و این كاری انسانی بود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com