در حالی که خبر عزل محمد‌علی رامین از سمت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سطح گسترده ای انتشار یافته اما...
  

به نوشته سایت فرارو و به گزارش تابناک، در حالی که خبر عزل محمد‌علی رامین از سمت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سطح گسترده ای انتشار یافته اما خود وی و برخی منابع آن را تکذیب می‌کنند، رایزنی‌ها برای منصوب نمودن جایگزین مناسبی به‌جای وی، به نتیجه نزدیک شده است.

رامین عصر دوشنبه به خاطر درج خبر برکناری‌اش از سوی خبرگزاری مهر، به این خبرگزاری اصول‌گرا تذکر جدی داد و تلویحا این اقدام آن را صهیونیستی خواهد.

به گزارش فرارو، وزیر ارشاد می‌کوشد تا "ظهوریان" را برای تصدی سمت معاونت مطبوعاتی متقاعد سازد اما در عین حال سرگرم گفت‌و گو با چند جایگزین دیگر نیز هست.

ظهوریان، که در میان اصحاب مطبوعات فرد خوشنامی است، در ابتدای دوره نخست ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد برای مدتی عهده‌دار مدیرکلی مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد بود اما در اعتراض به سیاست‌های حسین صفار هرندی، وزیر سابق ارشاد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

محمد‌علی رامین دوشنبه در معاونت مطبوعاتی حضور داشته و مصرا اخبار مربوط به برکناری‌اش را تکذیب می‌کرده است.
 
محمد‌علی رامین در دوران کوتاه مسئولیت‌اش، از آبان ماه گذشته تا امروز، با اتخاذ سیاست‌های افراطی و تامل برانگیز، علاوه‌بر ایجاد محدودیت‌ها و فشارهای روانی و مالی بر مطبوعات غیردولتی، موجبات نارضایتی شدید رییس‌جمهوری و برخی دیگر از مسئولان بلند‌پایه‌ی نظام را فراهم ساخته است.

تهدید نشریات به جلوگیری از انتشار در صورت استنکاف از به‌کار‌گیری تیترهای خاص و خبرهای مورد دل‌خواه رامین، کاهش شدید و سلیقه‌ای کمک‌های مالی معاونت مطبوعاتی به نشریات استانی و نشریات سراسری غیرهمسو با وی و افزایش عجیب و غریب کمک‌ها به برخی نشریات دولتی، از جمله اقدامات سوال برانگیز او بوده است.

منابع موثق به خبرنگار فرارو گفتند که رامین اخیرا به برخی نشریات وعده داده بود اگر در تیتر اخبار مربوط به مقام معظم رهبری، از عبارت "امام خامنه‌ای" استفاده کنند، به‌ازای هربار استفاده، مبلغ 5 میلیون ریال خواهد پرداخت.

بنا بر این گزارش، وی در چندین مورد، به این وعده‌ی خود عمل کرده اما پس از اطلاع دفتر مقام معظم رهبری از این اقدام تعجب‌انگیز و تذکر به وزیر ارشاد، رامین مجبور به ترک ترغیب مالی مذکور شده بود.

البته گفتنی است محمد علی رامین ،معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر برکناری خود از این سمت را تکذیب کرد.

محمدعلی رامین،درباره خبر برکناری خود از معاونت مطبوعاتی بر روی برخی سایت ها،به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:این شیوه برخی سایت ها برای شایعه پراکنی است که خبرها را از قول خودشان منتشر کرده و سپس به مصاحبه با شخص یا دست اندرکاران و مسئولان دیگر در جهت تکذیب یا تایید خبر می پردازند.

وی افزود: این شیوه خبری که بیشتر مورد استفاده پایگاه های خبری مرتبط با بنگاه های صهیونیستی است از نظر قانون مطبوعات جرم محسوب می شود.

رامین تصریح کرد:من در حال حاضر در معاونت مطبوعاتی در خدمت رسانه ها و مطبوعات کشور هستم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین گفت: اکنون با گذشت یک سال از آغاز مدیریت جدید معاونت مطبوعاتی،رسانه ملی فرصتی برای تبیین برنامه ها و فعالیت های این معاونت در اختیار ما قرار دهد.

 

 

  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir